قیمت تعویض باطری آیفون افزایش پیدا کرد

به گزارش خط رند ۹۱۲، دارندگان آیفونی که مدت ضمانت آنها به پایان رسیده است، برای تعویض باطری گوشی خود در فروشگاه های اپل، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اپل اعلام نمود قیمت تعویض باطری برای همه گوشیهای آیفون که قبل از سال ۲۰۲۲ عرضه شده اند از اول مارس، به میزان ۲۰ دلار افزایش می یابد.

در حال حاضر، دارندگان آیفون ۱۳ برای باطری جدید ۶۹ دلار پرداخت می کنند اما دو ماه دیگر، هزینه تعویض باطری به ۸۹ دلار افزایش پیدا خواهد نمود.

افزایش قیمت باطری همینطور شامل مدلهای قدیمی تر آیفون، برخی از آی پدها و لپ تاپ های مک بوک می شود. قیمتها در برخی از بازارهای بین المللی اپل هم افزایش پیدا خواهد نمود.

در حال حاضر، همه مدلهای آیفون ۱۴ ضمانت دارند و اگر مشکلی پیدا کنند، اپل به مجانی این گوشیها را تعمیر خواهد نمود اما وقتی ضمانت یک ساله آنها تمام می شود، اپل برای تعویض باطری آنها ۹۹ دلار دریافت خواهد نمود.

این اقدام نشان داده است اپل درحال تغییر قیمتها در واکنش به هزینه های بالاتر نیروی کار و قطعات است. باآنکه تورم، به تازگی در آمریکا آهسته شده است اما این شرکت سال میلادی گذشته، اعلام نمود تورم بر کسب و کارش تأثیر گذاشته و قیمت آیفون را در بازارهای بین المللی مختلف افزایش داده بود.

این تغییر قیمت امکان دارد سبب شود برخی از کاربران، به جای تعویض باطری، تلفن خویش را به مدل جدیدتر ارتقا دهند. همینطور امکان دارد برخی از کاربران به فروشگاه های تعمیرات متفرقه رجوع کنند که هزینه پایین تری دارند.

تغییر هزینه تعویض باطری در گذشته، بر فروش آیفون تأثیر گذاشته بود. اواخر سال ۲۰۱۷ کاربران متوجه شدند اپل کد نرم افزاری اضافه کرده که آیفون های دارای باطری قدیمی تر را کند کرده است تا از خاموش شدن ناگهانی آنها به سبب ضعیف شدن باطری، جلوگیری نماید.

افشای این مورد به رسوایی اپل منجر گردید و این شرکت مجبور شد در مقابل کنگره آمریکا پاسخگو شود و جریمه های بین المللی پرداخت کند. راهکار اپل برای مشتریان در آن زمان، تعویض باطری به قیمت ۲۹ دلار در مقایسه با قیمت قدیمی تر ۷۹ دلار بود. این تعویض باطری محبوبیت زیادی پیدا کرد و خیلی از کاربران آیفون ترجیح دادند گزینه ارزان را انتخاب کنند. در نتیجه، فروش آیفون قبل از پایان این برنامه، کاهش پیدا کرد و بعد از اتمام آن، باردیگر افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تیم کوک، مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۹ تعویض ۲۹ دلاری باطری را بعنوان یکی از علل فروش ضعیف تر از حد مطلوب آیفون برشمرده بود.

منبع: