محکومیت فاکسکان در تایوان برای سرمایه گذاری چینی

به گزارش خط رند ۹۱۲، تایوان، شرکت فاکسکان را به علت سرمایه گذاری بدون مجوز در یک شرکت تراشه چینی، ۱۰ میلیون دلار تایوان (۳۲۹ هزار و ۸۸ دلار آمریکا) جریمه کرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، تایوان که از نگاه پکن، بخشی از سرزمین چین است، با نگرانی به بلندپروازی پکن برای تقویت صنعت نیمه رسانای خود چشم دوخته و مقررات را برای پیشگیری از سرقت فناوری تراشه خود توسط چین، سخت گیرانه کرده است.

فاکسکان که تولیدکننده قراردادی محصولات اپل و بزرگترین سازنده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان است، ژوییه گذشته فاش کرد سهامدار غول تراشه سازی چینی “تسینگوا یونی گروپ” است اما ماه گذشته اعلام نمود سهامش در این شرکت را می فروشد.

دولت تایوان که باید همه سرمایه گذاری های خارجی را تائید کند، با این سرمایه گذاری موافقت نکرده بود.

وزارت اقتصاد تایوان اعلام نمود باآنکه فاکسکان، سهام شرکت چینی را بدون دریافت تائید قبلی، خریداری نموده و مقررات را نقض کرده است، اما نگرانی در رابطه با خروج فناوری وجود نداشته و این اقدام، تأثیر جزئی روی اقتصاد یا صنعت تایوان داشته است.

از سوی دیگر، فاکسکان در طول تحقیقات در اینباره، همکاری کاملی داشت و طی سه سال گذشته، بیشتر از ۲۰.۴ میلیارد دلار تایوان در تایوان سرمایه گزاری نموده و ۷۹۴۳ شغل بوجود آورده است. ازاین رو جریمه می تواند کاهش پیدا کند.

این وزارت خانه اعلام نمود فاکسکان متعهد شده است سال جاری و سال آینده، به سرمایه گذاری در تایوان ادامه دهد و کمیسیون سرمایه گذاری وزارت اقتصاد، این شرکت را ملزم خواهد نمود تعهدات مذکور را اجرایی کند.

فاکسکان که سابق بر این با نام “هون های پرسیژن اینداستری” شناخته می شد، علاقه مند به ساخت تراشه های خودرو به منظور توسعه فعالیتش در بازار خودروی برقی است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت این جزیره، ساخت تاسیسات پیشرفته در چین را برای شرکتهای تایوانی ممنوع کرده تا مطمئن شود بهترین فناوری خویش را به چین برون سپاری نمی کنند.

منبع: