فیلیپس ۶۰۰۰ نفر را اخراج می کند

خط رند ۹۱۲: شرکت فناوری سلامت هلندی فیلیپس برای احیای سودآوری، ۶۰۰۰ موقعیت شغلی را حذف می کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، بعد از فراخوان دستگاه های تنفسی معیوب فیلیپس که موجب سقوط ۷۰ درصدی ارزش بازار این شرکت شد، فیلیپس تلاش دارد سودآوری خودرا احیا کند. این شرکت اعلام نمود حذف نیمی از امسال و نیمی دیگر تا سال ۲۰۲۵ صورت خواهد گرفت.

این سازماندهی مجدد، علاوه بر طرح کاهش پنج درصدی کارکنان (معادل ۴۰۰۰ هزار شغل) است که اکتبر سال گذشته، تحت تاثیر فراخوان میلیونها دستگاه های ونتیلاتور اعلام گردید. در این دستگاه که برای درمان آپنه خواب استفاده می شود، موادی بکار رفته که بیمار را در معرض خطر سرطان قرار می دهد.

روی جیکوبز، مدیرعامل جدید فیلیپس اظهار داشت: فیلیپس روی پتانسیل کامل موقعیت های بازار قوی حساب نمی کند برای اینکه با شماری از چالش های عملیاتی قابل توجه روبروست. سازمان یکپارچه شده، به بهبود ایمنی و کیفیت و قابلیت اطمینان زنجیره تامین کمک خواهدنمود.

این شرکت ۹ درصد فروش خودرا در تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری خواهدنمود اما به پروژه های کمتر که منابع بهتری و تاثیرگذاری بیشتری دارند، متمرکز خواهد بود.

فیلیپس سود خالص ۶۵۱ میلیون یورو (۷۰۷.۱۸ میلیون دلار) را برای سه ماهه چهارم سال قبل گزارش کرد که در مقایسه با ۶۴۷ میلیون یورو در زمان مشابه سال ۲۰۲۱، تقریباً ثابت بود. مفسرین پیش بینی کرده بودند سود خالص این شرکت به ۴۲۸ میلیون یورو کاهش پیدا خواهدنمود.

کمبود قطعات در طول سال، برای فیلیپس مشکل ساز شد و فروش این شرکت در سال ۲۰۲۲ را به میزان سه درصد کم کرد. با وجود بهبود در سه ماهه پایانی، فیلیپس اعلام نمود زنجیره تامین، چالش برانگیز مانده و بهبود تدریجی خواهد داشت. این امر به رشد تک رقمی فروش در سال ۲۰۲۳ منجر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، در این دورنما، مذاکرات در جریان با وزارت دادگستری آمریکا برای حل و فصل پرونده مربوط به فراخوان و مرافعات حقوقی و تحقیقات، در نظر گرفته شده است.

منبع: