اطلاعیه جدید سامانه همتا در رابطه با آیفون ۱۴

به گزارش خط رند ۹۱۲، سامانه همتا در اطلاعیه ای اعلام نمود که شرایط در رابطه با ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ تغییری نکرده و تصمیم جدیدی در این حوزه گرفته نشده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، در بخشی از اطلاعیه همتا آمده: پیرو انتشار اخبار جعلی در خصوص رجیستری آیفون ۱۴ به اطلاع می رساند آخرین تصمیم در این حوزه، ممنوعیت واردات مسافری و پستی آن از تاریخ یک اسفند ۱۴۰۱ است و هیچ تصمیم دیگری اتخاذ نشده است.
همینطور با عنایت به آنکه تابحال هیچ گوشی آیفون ۱۴ از راه واردات تجاری وارد کشور نشده، به کلیه واحدهای صنفی اکیداً سفارش می شود از خرید و فروش آن اجتناب کنند چونکه مصداق کالای قاچاق است.
لازم به ذکر است واردات مسافری هم که برخی به آن استناد می کنند، مخصوص استفاده شخصی مسافر بوده و سوءاستفاده تجاری از آن بر مبنای بند چ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصداق قاچاق است.
به مخاطبینی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند سفارش می شود حتما قبل از خرید، استعلام اصالت کرده و از نوع واردات گوشی، شرکت گارانتی و تاریخ آغاز گارانتی آن آگاه شوند. همینطور حتما برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام اصالت همتا را با فیزیک کالا تطابق داده و در صورت مغایرت از خرید صرف نظر کنند.
استعلام اصالت از راه ارسال شناسه ۱۵ رقمی IMEI به درگاه های سامانه همتا شامل کد دستوری #۷۷۷۷*، سایت hamta.ntsw.ir و اپلیکیشن همتا امکان پذیر است. شناسه IMEI هم با شماره گیری کد دستوری #۰۶#* روی دستگاه یا از روی جعبه قابل ملاحظه است.

منبع: