عصبانیت گوگل از زرنگ بازی مایکروسافت

به گزارش خط رند ۹۱۲، واحد گوگل کلود شرکت آلفابت، مایکروسافت را به استفاده از شیوه های ضد انحصارطلبی در فضای خدمات ابری متهم کرد و از قراردادهای قریب الوقوع این شرکت با فروشندگان ابری اروپایی انتقاد نمود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، در اولین اظهارات عمومی گوگل کلود درباره ی مایکروسافت و قراردادهای این شرکت با فروشندگان خدمات ابری کوچکتر اروپایی، آمیت زاوری، نایب رییس گوگل کلود، به رویترز اظهار داشت: این شرکت، این مطلب را با آژانس های ضد انحصارطلبی درمیان گذاشته و از رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا خواسته است، نگاه دقیق تری بیاندازند.

مایکروسافت در پاسخ به رویترز، به پست وبلاگ ماه مه سال قبل اشاره نمود که در آن، برد اسمیت، رییس مایکروسافت گفته بود در خدمات ابری، این شرکت در موقعیت شماره دو قرار دارد و از درآمدهای خدمات ابری جهانی، بیش از ۲۰ درصد سهم دارد.

سخنگوی مایکروسافت به رویترز اظهار داشت: ما نسبت به جامعه ابری اروپا و موفقیت آنها، متعهد هستیم.

در کسب وکار رایانش ابری، رقابت فشرده ای بین مایکروسافت و گوگل وجود دارد و گوگل در این فضا، از آمازون و مایکروسافت، عقب افتاده است.

یک منبع مطلع هفته جاری به رویترز اظهار داشت: مایکروسافت در قراردادی با رقیبان کوچک تر، پیشنهاد کرده است شیوه های رایانش ابری خودرا تغییر دهد و در عوض، این شرکتها شکایتهای ضد انحصارطلبی خودرا معلق کنند.

چنین توافقی، به تحقیقات اتحادیه اروپا از مایکروسافت خاتمه می دهد.

زاوری در مصاحبه با رویترز گفته است مایکروسافت اساسا وضعیت ضد رقابتی در فضای رایانش ابری دارد. این شرکت از نفوذ خود در کسب و کارهای جاری و همین طور آفیس ۳۶۵ و ویندوز بهره برده تا آزور و سایر خدمات ابری را به یکدیگر پیوند دهد و داشتن انتخاب را برای مشتریان، دشوارتر می کند. وقتی با مشتریانمان صحبت می نماییم، آنها خیلی از این شیوه های باندلینگ (عرضه محصولات با یکدیگر) و محدودیت های مجوزدهی را می بینند که انتخاب سایر خدمات دهندگان را برای آنها دشوار می کند.

وی اشاره کرد: قراردادهای تکی با فروشندگان ابری اروپایی کوچک تر، تنها به نفع مایکروسافت خواهد بود و توافق های مذکور را برای حل نگرانی های گسترده نسبت به شرایط مجوزدهی این شرکت کافی ندانست.

بر اساس گزارش رویترز، این مدیر گوگلی این مساله که مسئله مذکور، فقط اختلاف بین گوگل و مایکروسافت است را رد کرد و اظهار داشت: مسئله درباره ی گوگل نیست. می خواهم کاملا صریح باشم. این مسئله مربوط به ابری است و این وعده که رایانش ابری، یک راه باز و منعطف جهت استفاده از نرم افزارهای یک شرکت است و مشتریان انتخابهای بیشتری دارند تا بتوانند نرم افزارشان را هر جایی که برای آنها راحت باشند، بهره گیرند.