واتس اپ در کدام گوشیهای اندرویدی از کار می افتد؟

به گزارش خط رند ۹۱۲، اطلاعات جدید نشان داده است پیام رسان واتس اپ بزودی در تلفن های هوشمندی که نسخه های قدیمی این اپلیکیشن را نصب دارند، از کار خواهد افتاد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، جدید ترین نسخه آزمایشی بتای واتس اپ با شماره ساخت ۲.۲۳.۹.۲، بدترین کابوس کاربران گوشیهای هوشمند قدیمی را تایید می کند. این برنامه پیامرسان، دیگر از نسخه های اندروید پیش از نسخه ۵.۰ پشتیبانی نخواهد کرد.

این مبحث سبب نگرانی خیلی از کاربران واتس اپ شده است که همچنان از تلفن های هوشمند قدیمی استفاده می نمایند که دیگر در جدید ترین نسخه این اپلیکیشن پشتیبانی نخواهند شد. با این وجود، این اقدام واتس اپ، با عنایت به لزوم همگام ماندن با افزایش تقاضای اپلیکیشن و احتیاج به حفظ امنیت کاربر، قابل درک است.

گروه متا که مالک واتس اپ است، خدمات این اپلیکیشن را بهبود بخشیده و بروزرسانی می کند. با این وجود، این تعهد به حذف تدریجی نسخه های قدیمی اندروید منتهی شده است. این مورد با جدید ترین کشف وبسایت WABetaInfo تایید شده است که حداقل الزامات جدید در نسخه ۲.۳۹.۹.۲ این اپلیکیشن را پیدا کرده است. واتس اپ دیگر در نسخه های پیش از اندروید لالی پاپ ۵.۰ که توسط گوگل در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود، کار نمی کند.

تصمیم برای عدم پشتیبانی از نسخه های قدیمی تر اندروید با هدف اطمینان از اینکه اپلیکیشن واتس اپ می تواند از خصوصیت های جدید و همینطور از اقدامات امنیتی پیشرفته تر استفاده نماید، گرفته شده است. هدف از این اقدام، عرضه بهترین تجربه ممکن در هنگام استفاده از اپلیکیشن است.

طبق جدید ترین آمار توزیع سیستم، درصد بسیار کمی از کاربران، همچنان از نسخه های قدیمی اندروید استفاده می نمایند. بخصوص اندروید ۴.۱ عملا دیگر وجود ندارد، در حالیکه اندروید ۴.۴ سهم بسیار ناچیز ۰.۷۰ درصد را از بازار این سیستم عامل دارد. ازاین رو، تصمیم واتس اپ برای عدم پشتیبانی از این نسخه های سیستم عامل، احیانا شامل تعداد قابل توجهی از کاربران نمی شود.

اگر هنوز از یک گوشی هوشمند اندرویدی قدیمی استفاده می کنید، می توانید منتظر پیام هشداری باشید که از کار افتادن واتس اپ را به شما اطلاع می دهد. این پیام به شما اطلاع می دهد که برای ادامه استفاده از این اپلیکیشن، باید سیستم عامل اندروید خویش را ارتقا دهید. خیلی از اپلیکیشن ها از سیستم عامل های قدیمی پشتیبانی نمی کنند و واتس اپ هم از این قاعده مستثنی نیست.

تصمیم برای افزایش حداقل الزامات مورد نیاز برای نسخه های اندروید، منحصر به واتس اپ نیست. خیلی از اپلیکیشن های کاربردی دیگر هم پشتیبانی از نسخه های قدیمی سیستم عامل ها را متوقف کرده اند. این امر برخاسته از این حقیقت است که با پیشرفت فناوری، حداقل نیازها برای اپلیکیشن ها هم افزوده می شود. چنین تدبیری، تضمین می نماید که فناوری قدیمی، اجرای قابلیت های جدید و امکانات امنیتی پیشرفته را محدود نمی نماید. کاربران باید سیستم عامل خویش را بروزرسانی کنند تا از اپلیکیشن ها مورد علاقه خود بهره برده و از تجربه بهتر و امنیت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

بر اساس گزارش وبسایت گیزچاینا، ارتقاء به سیستم عامل جدیدتر، اغلب دسترسی به خصوصیت ها و پیشرفت های جدیدی را فراهم نموده و تجربه کاربر را بهبود می بخشد. بنابراین، واتس اپ نمی تواند از نسخه های قدیمی تر اندروید پشتیبانی کند و همزمان، امنیت و بهبود اپلیکیشن را تضمین کند، حتی اگر این موضوع، برای برخی از کاربران ناخوشایند باشد.