موافقت مایکروسافت با عرضه جداگانه ابزار فعالیت تیمی

خط رند ۹۱۲: مایکروسافت موافقت کرده است عرضه ابزارهای کنفرانس آنلاین ˮتیمزˮ (Teams) به همراه محصولات آفیس را متوقف نماید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی ادعا نمود هدف از این اقدام مایکروسافت، اجتناب از تحقیقات کامل اتحادیه اروپا از محصولات تیمز و آفیس برمبنای دلیلهای ضد انحصارطلبی است.

اختلاف بر سر این موضوع، در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن شروع شد که شرکت کنفرانس آنلاین اسلک (Slack) نزد سازمان رگولاتوری کمیسیون اروپا شکایت رسمی تنظیم کرد و ادعا نمود تصمیم مایکروسافت برای عرضه “تیمز” به عنوان قسمتی از مجموعه مایکروسافت ۳۶۵ که شامل برنامه های آفیس است، راهی برای مجبور کردن به نصب “تیمز” در کامپیوتر های شخصی است. اسلک ادعا نمود این اقدام، ضد انحصارطلبی و ضد رقابتی است. در نوامبر سال ۲۰۲۲، گزارش شد که اتحادیه اروپا یک تحقیقات رسمی درباره ی این مساله شروع خواهدنمود.

اکنون فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده است که مایکروسافت موافقت کرده است ابزارهای “تیمز” را با یا بدون مایکروسافت ۳۶۵، عرضه نماید.

با این حال، همچنان مذاکرات درباره ی نحوه انجام این کار، ادامه دارد و درباره ی راه کار نهایی، توافق صورت نگرفته است.

مایکروسافت در اطلاعیه ای به فایننشیال تایمز، بدون تائید این گزارش، اصرار کرد به تعامل با کمیسیون اروپا در تحقیقاتش، ادامه می دهد و این شرکت آماده پذیرفتن راه کارهای عملی برای رسیدگی به نگرانیهای این آژانس است.

منبع: