سئو سایت و قیمت آن

صاحبان کسب و کار که میخواهند از طریق وب سایت کسب درآمد کنند به سئو سایت خود اهمیت میدهند و میخواند در کلمات کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل و در رتبه های بالاتر قرار گیرند.

صاحبان کسب و کار که میخواهند از طریق وب سایت کسب درآمد کنند به سئو سایت خود اهمیت میدهند و میخواند در کلمات کلیدی خاصی در صفحه اول گوگل و در رتبه های بالاتر قرار گیرند . به عنوان مثال سایتی که ارائه دهنده خدمات وب سایت است کلماتی مثل طراحی سایت ، سئو سایت و برنامه نویسی سایت برایش مهم است . قیمت آمدن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل بستگی به سختی کلمات و رقابتی بودن آن دارد . به عنوان مثال شما باید ببینید که چه تعداد وب سایت ، در کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول قرار میگیرند و با توجه به تعداد رقیبان کلمات در سه دسته قرار میگیرند :

کلمات با رقابت متوسط رو به آسان

کلمات با رقابت متوسط رو به بالا

کلمات با رقابت بالا

در دسته اول تعداد رقیبان شما کم است و نتیجه گیری بروی کلمه کلیدی آسانتر است و هزینه کمتری برای سئو سایت پرداخت میشود . در دسته دوم رقابت حساس تر میشود و تعداد رقبا بیشتر میشود . در این حالت هزینه و وقت بیشتری برای سئو سایت و کار بروی کلمات کلیدی لازم است . در دسته سوم رقابت بسیار شدید است و ممکن است هر روز جایگاه شما در صفحه اول گوگل تغییر کند ، همچننین هزینه بالایی برای سئو و گرفتن نتیجه در کلمات کلیدی لازم است .

اصولا یک وب سایت تازه ایجاد شده و بدون نتیجه ۶ تا ۱۲ ماه زمان لازم دارد تا به نتیجه دلخواه برسد البته با انجام سئو داخلی و خارجی . توجه داشته باشید که قیمت سئو بروی کلمات کلیدی بصورت جداگانه محاسبه میشود و کلی نیست یعنی برای هر کلمه کلیدی با توجه به دسته رقابتی هزینه مجزا محاسبه میشود و اصولا نصف هزینه اول کار و الباقی در زمان گرفتن نتیجه توسط مجری دریافت میشود . سئو سایت شامل دو بخش seo و sem میشود .

seo مخفف Search Engine Optimization است و Sem مخفف Search Engine Marketing است . حال به این مسئله میپردازیم که چه تفاوت هایی بین این دو تکنیک وجود دارد .

seo به مجموعه اقدامهایی که برای بهینه سازی وب سایت جهت بهتر دیده شدن سایت در نتایج جستجوی گوگل سئو (seo) گفته میشود . این اقدامات شامل استاندارد سازی وب سایت برای گوگل است که شامل تگ گذاری ها ، مقالات استاندارد و کپی نشده ، لینک های داخلی و خارجی و تبلیغات غیر پولی برای وب سایت است . برای سئو کردن سایت طراح وب سایت یا مجری وب سایت میبایست با اصول ابتدایی سئو (seo) که همان استفاده از تگ های اساندارد html است و متاتگ ها آشنا باشد . همچنین با اصول مقاله نویسی نیز آشنا باشد و در نهایت وب سایت شما میبایست به موتورهای جستجو معرفی شود . با انجام دادن این کارها وب سایت شما seo داخلی شده است ولی این کارها برای سئو سایت کافی نیست و شما میبایست از sem استفاده کنید .

همانطور که Sem از اسمش پیداست ، شکلی از بازاریابی و تبلیغات پولی برای بهتر دیده شدن سایت شما است . یعنی هر روش تبلیغی که میبایست هزینه ای برای دیده شدن وب سایت پرداخت شود در دسته Sem قرار میگیرد مثلا :

google Adwords

تبلیغات تصویری که در وب سایت های دیگر قرار میگیرد و با کلیک کردن بروی آنها به وب سایت شما متصل میشود

لینک های هدفمند در وب سایت های دیگر

رپورتاژ هایی منتشر شده در وب سایت ها

ایمیل مارکتینگ

sms مارکتینگ

بر اساس تجربه بنده استفاده از Sem و تبلیغات خارجی از همان ابتدا برای وب سایت شما کاربر تازه به همراه خواهد داشت ولی بهتر است ابتدا سئو سایت خود را قوی کنید و بعد از تبلیغات خارجی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید . در نهایت شما میبایست محاسبه کنید که در مقابل خریدهایی که برای بهتر دیده شدن وب سایت خود انجام میدهید چه تعداد کاربر به هدف رسیده است .