برنامه روز دوم هیات ایرانی در اندونزی؛ ایجاد زمینه برای تبادلات علمی ایران و اندونزی در عرصه بیوتکنولوژی

به گزارش خط رند ۹۱۲، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: در ایران در بعضی از حوزه های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی به وجود آمده و این فرصتی برای تبادل و داد و ستد است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شقایق حق جوی با اشاره به برنامه های هیات ایرانی در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی اندونزی در روز گذشته، اظهار داشت: ما از یک طرح کسب وکار به نام Innovation Center Business در جاکارتا اندونزی بازدید کردیم.
وی افزود: بنظر می رسد اندونزی با شرکای کلیدی که در عرصه علم و فناوری پبدا کرده مانند کشور کره جنوبی وارد حوزه هایی چون بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و کیت های تشخیصی شده است.
حق جوی برنامه دوم هیات ایرانی در اندونزی را بازدید از یک شرکت بیوتکنولوژی دانست و در این زمینه توضیح داد: در اندونزی یک شرکت جدید در عرصه بیوتکنولوژی به نام “اتنا” در عرصه واکسن های مبتنی بر MRN ها و داروهای نوترکیب به وجود آمده است.
رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی اشاره کرد: این یک فرصت بی نظیر برای ما است تا با آنها در عرصه تحقیق و توسعه، داد و ستد نماییم و آنها برای انتقال فناوری از ایران، بسیار آماده بودند.
وی اشاره کرد: در ایران در بعضی از حوزه های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی به وجود آمده است و این فرصتی بی نظیر برای تبادل و داد و ستد است.

منبع: