اعلام فراخوان جدید؛ طرح های پژوهشی توسعه دهنده فناوری های شناختی حمایت می شوند

به گزارش خط رند ۹۱۲، فراخوان پشتیبانی از طرح های پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه های شناختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی منتشر گردید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فراخوان با هدف افزایش هم افزایی رساله ها و رساله های دانشجویی در جهت تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی، درقالب طرح های «دسته ج» انتشار یافته است و طرح های پیشنهادی درقالب این فراخوان باید تلفیقی از حداقل دو رساله (کارشناسی ارشد/ دکتری) بوده و در جهت اهداف پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی و در قالب اولویت های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه ای را دنبال کنند.
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای تشویق محققان، به منظور ترکیب رساله ها در چارچوب طرح تحقیقاتی، میزان پشتیبانی از طرح های دسته «ج» را تا سقف یک میلیاردریال افزایش داده و از تمامی اساتید، محققان و دانشجویان حائز شرایط دعوت کرده است تا در این فراخوان مشارکت کنند.
این ستاد تابحال با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور از چترهای حمایتی خود، ۱۸ مرحله فراخوان پشتیبانی از طرح های پژوهشی منتشر نموده که ذیل این فراخوان ها؛ بیشتر از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی زیر پوشش حمایت های این ستاد قرار گرفتند.
از مجموع طرح های تحقیقاتی تحت حمایت این ستاد، تابحال ۲۰۰ طرح با برخورداری از حمایت های این ستاد به اتمام رسیده و همین تعداد طرح دیگر هم در حال اجرا می باشد.
«ساخت انواع دستگاههای تصویربرداری از مغز»، «ثبت سیگنال های مغزی و تحریک مغزی» و «ارائه خدمات شناختی» همچون دستاوردهای اجرای طرح های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری های شناختی در کشور به شمار می آید.
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه های علوم شناختی و فناورانه و پیشبرد اجرای طرح های تحقیقاتی، هم اکنون با بیشتر از ۲ هزار نفر از اساتید، محققان و متخصصان در ۱۰۰ مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استانهای مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.