تا پایان سال ۱۴۰۴ تکلیف وزارت ارتباطات برای نسل پنجم اینترنت چیست؟

خط رند ۹۱۲: طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برمبنای سند ملی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، این وزارتخانه باید تا انتهای سال ۱۴۰۴، ۱۰ درصد از ارتباطات سیار را برمبنای فناوری نسل پنجم (۵G) عرضه نماید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، از آنجائیکه اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان انتشار یافته و کاربران بسیاری در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای مختلفی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

گفته شده پهنای باند این نسل از اینترنت بسیار بالاست، بدین سبب اگر فناوری ۵G را مصداق یک اتوبان در نظر بگیریم، شاید فناوری ۴G یک اتوبان دو باندی و فناوری ۵G همان اتوبان با چهار باند باشد، بدین سبب سرعت و کیفیت آن بالاتر می رود.

در همین رابطه بتازگی عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک پیامرسان داخلی اظهار داشت: برمبنای سند ملی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تا انتهای سال ۱۴۰۴، ۱۰ درصد از ارتباطات سیار را برمبنای فناوری نسل پنجم (۵G) عرضه نماید.

در آیین رونمایی از پروژه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات (۲۷ اردیبهشت ماه)، از ششصدمین سایت نسل پنجم راه اندازی شده در دولت سیزدهم نیز رونمایی گردید. ان شاءلله این مسیر با سرعت ادامه خواهد یافت.

منبع: