در راستای توسعه تعاملات دو کشور؛ کمیته همکاریهای علمی و فناوری ایران و ونزوئلا

به گزارش خط رند ۹۱۲، کمیته مشترک همکاریهای علمی و فناوری ایران و ونزوئلا در جهت همکاری فناورانه دو کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران با «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بولیواری ونزوئلا» تفاهمنامه همکاری منعقد نمودند.
این تفاهمنامه بین گابریلا خمینس رامیرز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ونزوئلا و دکتر امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری به امضا رسید.
هدف این تفاهمنامه ایجاد «مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران- ونزوئلا» و طراحی یک چهارچوب همکاری در زمینه های علمی، فناوری و نوآوری بر اساس برابری، احترام متقابل و منفعت مشترک است.
تسهیل تبادلات دانش و فناوری، تحقیق و توسعه مشترک، توسعه بازار و تولید مشترک در ونزوئلا، همکاری متقابل در پارک های فناوری، برنامه¬های ویژه برای آموزش و تقویت استعدادهای ملی، رشد پروژه های علمی، سرمایه گذاری های مخاطره پذیر برپایه فناوری از اهداف مشترک بین دو کشور در مرکز نوآوری و فناوری ایران و ونزوئلا به حساب می آید.
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ هوش مصنوعی و مکاترونیک؛ پزشکی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی؛ فناوری زیستی؛ فناوری نانو؛ محیط زیست؛ فناوری حمل و نقل؛ صنعت نفت و گاز؛ سرمایه گذاری روی شرکتهای دانش بنیان؛ سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان؛ داروهای هسته ای؛ رادیولوژی؛ نهادهای زیستی زمینه های همکاری دو کشور هستند.
در راستای برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و ارزیابی روند اجرایی سازی فعالیتهای این تفاهمنامه کمیته مشترک برای همکاریهای علمی و فناوری تشکیل می شود.
وظیفه کمیته مشترک، ایجاد شرایط سازمانی، حقوقی، فنی و مالی لازم برای عملیاتی کردن این تفاهمنامه است. کمیته مشترک پروپوزال طرح ها را آماده خواهد نمود و بر هماهنگی جهت اجرای این تفاهمنامه و نظارت بر اجرای آن اهتمام خواهد ورزید.
کمیته مشترک می تواند جلسات خویش را به صورت متناوب در جمهوری بولیواری ونزوئلا یا جمهوری اسلامی ایران یا به صورت مجازی برگزار کند.