آخرین خبرها از عرضه سیم کارت به توریستهای خارجی

به گزارش خط رند ۹۱۲، عرضه سیم کارتی خاص به توریستهای خارجی جهت دسترسی بهتر به برخی پلت فرم های خارجی از چندی قبل باردیگر توسط مسؤلان عنوان شد و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جدید ترین اظهاراتش اعلام نمود که در کمیسیون های مسئول رسیدگی به این موضوعات شرکت کرده و در رابطه با لزوم این مورد توضیح داده است و فکر می کنند یک اقناع عمومی صورت گرفته است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، طی سالهای گذشته بحث اختصاص سیمکارت به گردشگران از جانب مسؤلان مطرح و در رابطه با این نوع از سیم کارتها و تفاوتشان با سایر سیمکارت های دیگر گفته شده بود که این سیمکارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات در ارتباط با جاذبه های گردشگری ایران را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد، به اینترنت دسترسی ساده تری دارد و دارای مالتی مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

اکنون بار دیگر این مورد برای دسترسی بهتر و آسان گردشگران به بعضی از پلت فرم های خارجی به صورت جدی تر مطرح شده است؛ باآنکه در ابتدا اعلام گردید این اقدام در حد پیشنهاد بوده و در رابطه با آن هنوز تصمیم گیری نشده است اما عزت الله ضرغامی- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- همینطور در اینباره تصریح کرد توریستهای خارجی باید حداقل خدمات را دریافت نمایند و بعضی دوستان تحلیل می کنند که چرا توریست خارجی به ایران نمی آید که دلایلی دارد که یکی از مهم ترین نیازهای آنها اینترنت و سکوهای بین المللی و خارجی است.

در نهایت وی اعلام نمود که رایزنی های لازم را انجام می دهند و بر این باور است که باید سیمکارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین گردد و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم گردد. ازاین رو بعد از پیشنهادی که این مقام مسئول عرضه کرد، مبحث در کمیته های مربوطه که مسئول رسیدگی هستند، بررسی شده و ظاهرا تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است و در آن زمان ابراز امیدواری کرد که نتیجه طی روزهای آینده اعلام می شود.

در همین رابطه به تازگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در یک گفت وگوی رادیویی، بیان کرده است که در این مورد ما، معتقدیم که باید حداقل خدمات گردشگری به گردشگران داده شود.

وی متذکر شد: فقط هم بحث سیمکارت بدون فیلتر نیست و به نظر بنده، این مورد جاافتاده و کارشناسان هم پذیرفتند. ما در کمیسیون های مسئول رسیدگی به این موضوعات هم شرکت کردیم و توضیح دادیم و فکر می کنم یک اقناع عمومی صورت گرفته است.

به گفته او کسانی که این خدمات را در داخل کشور به توریستهای خارجی می دهند، تا وقتی که سکوهای داخلی ما عمومیت پیدا می کند – که ما دعا می نماییم این اتفاق بیفتد و وزیر ارتباطات هم در شورایعالی فضای مجازی گزارش خوبی دادند – باید بتوانند این خدمات را ادامه دهند؛ چون نباید گردشگری ما گرفتار مخاطره شود. ضرغامی در آخر گفت ما درحال پیگیری هستیم که این کار صورت گیرد و امیدواریم بزودی محقق شود.

منبع: