چالش های دانش بنیان ها در عرصه پزشکی و سلولهای بنیادی بررسی گردید

خط رند ۹۱۲: مشکلات و چالش های شرکت های دانش بنیان فعال در عرصه پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی در نشستی با حضور دبیر و مدیران ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی بررسی گردید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی معاونت علمی طی جلسه ای به بررسی مشکلات و چالش های شرکت های دانش بنیان فعال دراین حوزه پرداخت.
این جلسه با حضور احسان عارفیان، دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدیر برنامه گسترش زیرساخت و تجاری سازی این ستاد و همین طور مدیرعامل و هیات مدیره چند شرکت دانش بنیان فعال در این عرصه، اجرا شد.
در این جلسه شرکت ‎های دانش بنیان فعال در عرصه پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی به بیان دغدغه ها، نیازها، چالش ها و راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از این مشکلات پرداختند و این موارد را با دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی و تعدادی از مسئولان این ستاد مطرح نمودند.
براساس این گزارش، یک شرکت در حوزه طراحی و تولید دستگاه های پیشرفته تشخیص طبی آزمایشگاهی و ملزومات مصرفی فعالیت دارد و یک شرکت فناوری نیز به عنوان اولین شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات و تولیدات حوزه مهندسی بافت فعال است.
با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد کشور، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به عنوان متولی این حوزه ماموریت یافت تا از فعالیت شرکت های دانش بنیان حمایت کند و تمامی ستادها و زیرمجموعه های این نهاد نیز موظف شدند تا دراین جهت گام بردارند.
ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی نیز یکی از ستادهای معاونت علمی است که همیشه اهتمام دارد تا درجهت رفع مشکلات و چالش های این شرکت های دانش محور گام برداشته و از آنها حمایت کند.

منبع: