با تولید ۱۵قلم فرآورده پلیمری محقق شد؛ رفع نیاز پتروشیمی ها به فرآورده های پلیمری توسط دانش بنیان ها

خط رند ۹۱۲: پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان با تولید ۱۵ قلم از فرآورده های پلیمری توانسته اند بخش قابل توجهی از نیاز داخلی را به این فرآورده ها تامین کنند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی احمدی مدیرعامل یک شرکت تحقیقاتی تولیدی و صنعتی با اشاره به رویکرد تامین قطعات و مواد پلیمری عنوان کرد: این شرکت با تعدادی از متخصصان پروسه تحقیق و توسعه را شروع و مبنای کاربرد و اصل مواد و قطعات وارداتی پلیمری و توسعه دانش فنی برای کاربردی کردن مواد تولیدی داخلی قرار داده است.
این فعال فناور، با اشاره به تولید ۱۵ محصول دانش بنیان و توانمندی تولید محصولات جدید، عنوان کرد: یکی از محصولات تولیدی ما PE-RT است؛ این محصول در ۵ شرکت در دنیا تولید می شود و کاربرد آن در تولید لوله هایی است که برای انتقال آب گرم مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه محصول مورد اشاره، مشابه داخلی ندارد و در شرکت های خارجی برای مجتمع های پتروشیمی با ظرفیتهای بالا تولید می شود، افزود: شرکت های تولید لوله به طور متوسط سالیانه حدود بیست هزار تن از این محصول را مصرف می کنند و قیمت آن برای هر تن حدود ۱۳۰۰ دلار است. این محصول دانش بنیان که تاییدیه ها و استانداردهای داخلی و بین المللی را دریافت کرده است، با قیمتی بمراتب کم تر از نمونه های وارداتی به بازار عرضه می شود.
احمدی با اشاره به ایجاد اشتغال برای حدود ۶۰ نفر از متخصصان و فناوران حوزه پلیمر، عنوان کرد: یکی دیگر از محصولات دانش بنیان این شرکت، مواد فایراستاپ است که در واحدهای صنعتی و برج های بلند مرتبه مورد استفاده قرار می گیرد. گرفتن حمایت ها همچون ضمانت نامه ها می تواند به تولید انبوه این محصول و رفع نیاز وارداتی کمک شایانی داشته باشد.