تعداد کاربران تردز نصف شد

خط رند ۹۱۲: مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت ˮمتا پلتفرمˮ اعلام نمود پلت فرم شبکه اجتماعی جدید ˮتردزˮ، بیش از نیمی از کاربران خودرا از دست داده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، “تردز” در پنج روز نخست راه اندازی، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرده و به “قاتل توییتر” معروف شده بود اما حالا زاکربرگ اذعان کرده که تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، بیش از نیمی کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: اگر شما بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر عضو داشته باشید، اگر همه آنها یا حتی نصف آنها بمانند، فوق العاده خواهد بود.

مارک زاکربرگ که این اظهارات را در تماس با کارمندانش داشت، وضعیت مذکور را عادی توصیف کرد و اظهار داشت: انتظار دارد حفظ کاربر با افزوده شدن خواص جدید به این اپلیکیشن، بهبود پیدا کند.

“تردز” به سبب کارکرد محدودی که در آغاز راه اندازی داشت، مورد انتقاد قرار گرفته است. شرکت متا از آن زمان، خواص جدیدی مانند فیدهای “دنبال کننده” و “برای شما” را اضافه کرده و امکان ترجمه پستها به زبان های مختلف تقویت شده است.

کریس کاکس، مدیر محصول ارشد متا به کارکنان این شرکت گفته است: متا حالا به افزودن ویژگیهایی متمرکز شده تا کاربران را در این پلت فرم حفظ کند. یکی از مثال هایی که او زده است، اطمینان از مشاهده تردزهای مهم توسط کاربران در اپلیکیشن اینستاگرام بوده است. این دو پلتفرم، ارتباط نزدیکی با هم دارند و کاربران برای عضویت در “تردز”، باید در ابتدا یک حساب اینستاگرام داشته باشند.

مارک زاکربرگ کارمندانش را در جریان کارهای پیرامون دنیای واقعیت مجازی (متاورس) هم گذاشت و اظهار داشت: کار روی فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که اساس متاورس را تشکیل می دهد، خیلی جلوتر از برنامه نیست اما پیش می رود و انتظار ندارد متاورس تا یک دهه آینده، فراگیر شود.

این پیش بینی ها، نگرانی ها از اینکه شرکت متا، وقت و هزینه زیادی روی متاورس گذاشته است را تشدید می کند. واحد “رئالیتی لَبز” این شرکت که مسئول محصولات هدست های واقعیت افزوده و محصولات دیگر است، میلیاردها دلار ضرردهی داشته است.

اما شرکت متا در مجموع، عملکرد مالی مثبتی داشته و سود ۷.۷۹ میلیارد دلار را برای سه ماهه دوم گزارش کرده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، مارک زاکربرگ همین طور درباره ی پیشنهاد مبارزه در قفس با ایلان ماسک هم صحبت کرد و گفت مطمئن نیست چنین اتفاقی روی دهد. این دو نفر در ژوئن گفته بودند برای مبارزه در قفس مشتاق هستند و حتی لاس وگاس را به عنوان مکان احتمالی این مبارزه، پیشنهاد کرده بودند.

منبع: