همکاری علمی و تجاری ستاد توسعه زیست فناوری با اندونزی

به گزارش خط رند ۹۱۲، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق از برنامه این ستاد برای توسعه همکاری و روابط علمی و تجاری با کشور اندونزی در حوزه های آبزی پروری، اصلاح نژاد مولکولی و… اطلاع داد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بامداد امروز نشستی با حضور هیئتی از اندونزی، دبیر ستاد زیست فناوری و مدیران چند شرکت پیشرو در عرصه زیست فناوری در محل این ستاد اجرا شد. هدف از این جلسه بررسی زمینه های گسترش روابط علمی و تجاری دو کشور در عرصه زیست فناوری بود.
محمد حسین متالهی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق در شروع با اشاره به تاریخچه طولانی روابط تجاری بین دو کشور عنوان کرد: ما امیدواریم تا این تاریخچه به تقویت رابطه بین دو کشور کمک نماید و موجب شود تا کشورهای ایران و اندونزی این دفعه در حوزه علم و فناوری رابطه خودرا شکل دهند.
وی در ادامه اضافه کرد: کشور ما در دو دهه اخیر پیشرفت های خوبی در حوزه بیولوژی داشته بطوریکه حالا درحال صادر کردن فناوری هستیم بوده با چند کشور درحال تولید محصول مشترک هستیم.
متالهی با اشاره به اینکه اندونزی بزرگترین مجمع الجزایر جهان است، اظهار داشت: باتوجه به خطوط ساحلی گسترده ایران، آبزی پروری در ایران از اهمیت زیادی برخوردار ست و ما امیدواریم که بتوانیم در این زمینه با کشور اندونزی همکاری داشته باشیم.
او در ادامه اضافه کرد: علاوه بر توسعه خوراک آبی؛ اصلاح نژاد مولکولی، توسعه تکنولوژیهای جدید در حوزه بیوداروها، واکسن های انسانی و دامی، آفت کش های زیستی و پروبیوتک ها در عرصه انسانی و دامی همچون حوزه هایی هستند که می توانند مجاری جدی همکاری باشند.
متالهی در آخر اظهار امیدواری کرد تا باتوجه به اسلامی بودن هر دو کشور، همکاری ایران و اندونزی رفاه و سلامتی را برای مردم دو کشور فراهم آورد.
در پایان، نماینده هیئت اندونزیایی اظهار امیدواری کرد تا ارتباطات دو کشور به صادرات و واردات محدود نشود و دو کشور توسعه و تولید مشترک محصولات را شروع کنند.

منبع: