رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی: حکم تخلیه ساختمان یا قطع بودجه رصدخانه مهاجرت ایران کذب محض است

به گزارش خط رند ۹۱۲، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی اظهار داشت: ادعای قطع بودجه رصدخانه در حالی مطرح شده که معاونت علمی تنها از آغاز سالجاری تاکنون، بالغ بر یک میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد خاکساری ضمن اشاره به نشست برگزار شده در محل روزنامه اطلاعات در روز ۹ مرداد ۱۴۰۲ با عنوان «واکاوی مبحث مهاجرت نخبگان» و عرضه برخی مطالب بی اساس از زبان مدیر رصدخانه مهاجرت ایران همچون برخورد با رصدخانه یا صدور حکم تخلیه ساختمان آن، قطع بودجه و مواردی از این دست عنوان کرد: اساسا رصدخانه مهاجرت ایران یک مرکز تحقیقاتی در مجاورت دانشگاه صنعتی شریف است که توسط اندیشکده سیاست گذاری شریف پایه گذاری شده و ذیل آن مشغول به فعالیت است. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم بنا بر رسالت ذاتی خود در پشتیبانی از تیم های فناور و اندیشه ورز، در سالهای گذشته برنامه های رصدخانه را مورد حمایت خود قرار داده است. در واقع هیچ ارتباط سازمانی میان معاونت علمی با این رصدخانه وجود ندارد و این مجموعه یکی از صدها مجموعه ای است که هر سال در زیست بوم دانش بنیان از حمایت های مادی، مالی و معنوی معاونت علمی در جهت توسعه علمی کشور استفاده می نمایند.
به گفته وی، ادعای قطع بودجه و حمایت های مالی معاونت علمی از این نهاد پژوهشی در حالی مطرح می شود که رویکرد معاونت علمی و فناوری از گذشته تابحال پشتیبانی از رصدخانه بوده و هست به صورتی که از آغاز سال تابحال جمعا مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بنا بر اسناد ذیل به این نهاد واریز شده است.

انعقاد موافقت نامه ای به ارزش دو میلیارد تومان در تاریخ ۲۸ خردادماه سالجاری و پرداخت نیمی از آن در فاصله تنها یک ماه از عقد آن موافقت نامه سند دیگری بر کذب بودن این ادعاست.

وی افزود: در مورد ادعای صدور حکم تخلیه فضای فیزیکی طبق بررسی های صورت گرفته، بنا به تصمیم اندیشکده دانشگاه شریف و با عنایت به عدم استفاده از قسمتهایی صرفا با اطلاع قبلی و به صورت موقت درخواست گردیده است که فضای مازاد رصدخانه در اختیار تیم اجرایی کنفرانس سیاستگذاری پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه قرار گیرد؛ ازاین رو ساختمان محل فعالیت رصدخانه همچنان در اختیار آنها و دانشگاه صنعتی شریف بوده و ادعای صدور حکم تخلیه کذب و بی اساس است.
خاکساری در انتها به تلاشهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در بازگشت بیشتر از سه هزار نفر از نخبگان خارج از کشور از راه سامانه کانکت، فراهم نمودن تسهیلات ویژه ای همچون صدور کارت پایان خدمت سربازی در ازای پروژه پژوهشی برای نخبگان خارج از کشور و ارتقای وضعیت محیط کسب و کار و مهیا ساختن بستری برای تقویت اکوسیستم نوآوری کشور اشاره نمود و اظهار داشت: آن چه در بحث اطلاعات در ارتباط با مهاجرت همواره مورد تاکید و تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان قرار داشته، ضرورت شفاف سازی اطلاعات عرضه شده، افزایش و ارتقا کیفیت، نظارت و بهبود مستمر فرایندها و دقت در عرضه گزارش ها است.

منبع: