فروشگاه آنلاین ایکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت تعطیل می شود

خط رند ۹۱۲: مایکروسافت اعلام نمود فروشگاه و بازار آنلاین ایکس باکس ۳۶۰ را در سال میلادی آینده تعطیل خواهدنمود و به تازه ترین کنسول ها و سرویس اشتراکی «گیم پاس» خود متمرکز می شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، طبق پستی که در وب سایت ایکس باکس منتشر شد، فروشگاه ایکس باکس ۳۶۰ و بازار ایکس باکس ۳۶۰ در ۲۹ ژوییه سال ۲۰۲۴ تعطیل خواهند شد و گیمرهایی که از کنسول قدیمی استفاده می نمایند، قادر نخواهند بود بازیهای جدید را خریداری و دانلود کنند.

با این حال، مایکروسافت به کاربران اجازه می دهد تا با بازیهای ایکس باکس ۳۶۰ که خریداری نموده بودند و بازیهای قدیمی که با کنسول سازگاز هستند، بازی کنند.

در پست ایکس باکس آمده است: از زمانی که ایکس باکس ۳۶۰ در سال ۲۰۰۵ ارائه شد، تغییرات زیادی روی داده است. فناوری متحول شده، انتظارات گیمرها تغییر کرده است و ما روی تبدیل «ایکس باکس سری ایکس اس» به بهترین مکان برای بازی هم اکنون و در آینده متمرکز شده ایم.

مایکروسافت تولید کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ را در سال ۲۰۱۶ متوقف کرد و یک سال بعد، سرویس بازی ایکس باکس «گیم پاس» (Xbox Game Pass ) را راه اندازی نمود که روی کنسول ها و سیستمهای عامل ویندوز قابل دسترس است.

در راستای اقدام اخیر مایکروسافت، اپلیکیشن فیلمها و تلویزیون هم در کنسول قدیمی تر حذف خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، ایکس باکس ۳۶۰ یکی از پرفروشترین کنسول های بازی همه زمانها شناخته می شود که رقیب جدی پلی استیشن ۳ سونی بود. مایکروسافت تا سال ۲۰۱۴، حدود ۸۴ میلیون دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ فروخته بود و همان سال، همزمان با عرضه مدل جدید «ایکس باکس وان»، انتشار آمار فروش این کنسول را متوقف کرد.

منبع: