رخدادی دیگر در انتظار دارندگان بیت کوین

خط رند ۹۱۲: داده ها نشان می دهد، بتازگی نرخ بهره باز بیتکوین بالا رفته، نشانه ای از این که ممکنست حرکت خشونت آمیز دیگری برای این دارایی در راه باشد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از کوین، مدیر انجمن کریپتوکوانت هلند نشان داد که معیارهای مشتق فعلی بیتکوین با معیارهایی پیش از سقوط اخیر قابل مقایسه است و عمدتاً دو شاخص بهره باز و نرخ سرمایه وجود دارد که اولی تعداد کل موقعیت های بیتکوین را در پلت فرم های مشتق اندازه گیری می کند.
هنگامی که ارزش این معیار بیشتر می شود، سرمایه گذاران درحال باز کردن موقعیت های جدید در بازار هستند؛ بطور کلی، چنین روندی منجر به نوسانات بالاتر برای ارز دیجیتال می شود برای اینکه کل اهرم در بازار نیز با افزایش شاخص بیشتر می شود.
از طرف دیگر، کاهش در نرخ بهره باز نشان میدهد که سرمایه گذاران یا درحال بستن موقعیت های خود و یا درحال نقد کردن آنها هستند. بطور طبیعی، این مورد می تواند به ثبات قیمت دارایی منجر شود.
با کاهش قیمت در قبل از سقوط، بهره باز افزایش پیدا کرد. هنگامی که سقوط رخ داد، نرخ بهره باز کم شد برای اینکه خیلی از موقعیت ها منحل شدند. این کاهش در متریک شدیدترین کاهش مشاهده شده حدود یک سال و نیم گذشته بود.
نقدینگی های سنگین نشان میدهد که سودهای طولانی در بازار انباشته شده است و در حقیقت، نرخ تامین مالی، این مورد را تایید می کند. این اندیکاتور کارمزد دوره ای که معامله گران در مبادلات مشتقه به یکدیگر پرداخت می کنند را ردیابی می کند.
هنگامی که این معیار دارای ارزش مثبت شود، به این معنا است که دارندگان طولانی مدت به دارندگان کوتاه مدت پول می پردازند و از ین جهت، بیشتر موقعیت ها، موقعیت های طولانی مدت هستند. برمبنای نمودار مربوط به این موضوع، مقدار اندیکاتور در زمان پیشروی به سمت سقوط، مثبت بوده است با این وجود، وضعیت حالا تغییر کرده برای اینکه نرخ تامین مالی یا شاخص فاندینگ منفی شده است.
نرخ بهره باز در چند روز گذشته صعود کرده برای اینکه به میزان کمی از پایین ترین حد خود بهبود یافته است با این وجود، واضح است که با این افزایش، نرخ تامین مالی فقط منفی شده است که بیان می کند موقعیت های جدید درحال باز شدن، موقعیت های کوتاه مدت هستند.
طی سقوط چند روز پیش، بهره باز بالا به سبب وقوع یک رویداد انحلال خشونت آمیز، نوسانات بازار را تقویت کرد. از آنجا که بهره باز بار دیگر به مقادیر نسبتا بالایی رسیده، ممکنست یک رویداد مشابه باردیگر رخ دهد. البته تفاوت این است که نرخ های تامین مالی این دفعه منفی است که نشان می دهد، شورت ها ممکنست کسانی باشند که این دفعه در نوسانات گرفتار می شوند اما آیا بیتکوین از دو روز پیش برای حرکت معکوس آماده شده است؟
با این وجود، باید توجه داشت که سود باز هم اکنون در مقادیر بسیار کمتری نسبت به پیش از سقوط است، بدین سبب اگر حرکتی از شرایط بازار مشتقه بیش از اندازه گرم فعلی ناشی شود، ممکنست آنقدرها هم انفجاری نباشد.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال هم اکنون ۱.۰۵ تریلیون دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۰ درصد کمتر شده است. هم اکنون ۴۸.۲۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیتکوین بوده که در یک روز ۰.۲۳ درصد افزایش داشته است.
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸.۸۹ میلیارد دلار است که ۳۱.۲۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز هم اکنون ۱.۹۹ میلیارد دلار است که ۶.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه های پایدار حالا ۲۷.۶۴ میلیارد دلار است که ۹۵.۶۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد.
به روزرسانی قیمت رمزارزها (تا ساعت ۰۷: ۰۷ دقیقه به وقت شرقی)
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت کوین
قیمت: ۲۶ هزار و ۳۰.۲۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۳۰ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۱۶۶۲.۳۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۷۳ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۹ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۲۰۹.۹۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۴۸ درصد کاهش
۵- ریپل
قیمت: ۰.۵۲۰۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۷.۳۱ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش
۷ – دوج کوین
قیمت: ۰.۰۶۲۵۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۹۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۰۰ درصد کاهش
۸- کاردانو
قیمت: ۰.۲۶۱۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۵ درصد کاهش
۹- سولانا
قیمت: ۲۱.۰۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۶۳ درصد کاهش
۱۰ – پولکا دوت
قیمت: ۴.۴۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۷ درصد کاهش

منبع: