مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد ارسال روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه عادی و زیارتی

به گزارش خط رند ۹۱۲، مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار داشت: حدودا روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه به دست هموطنانمان می رسانیم که از این تعداد حدود ۴۰ هزار گذرنامه عادی و حدود ۶۰ هزار گذرنامه زیارتی است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، محمود لیائی درباره ی این که چه تعداد گذرنامه برای زوار اربعین ارسال شده است، اظهار داشت: حدودا روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه به دست هموطنانمان می رسانیم که از این تعداد حدود ۴۰ هزار مورد گذرنامه عادی است که طبق روال، مردم درخواست تمدید یا صدورش را دارند.

وی اضافه کرد: از مقدار عدد گفته شده حدود ۶۰ هزار گذرنامه زیارتی است که امسال با تدبیر نیروی انتظامی برای رفاه حال مردم و کمک به ارزان تر شدن هزینه های اربعین مبادرت به چاپ گذرنامه کردند و ماهم در این جهت کمکی که توانستیم به این اقدام مردمی انجام دهیم این است که ۷۵ درصد تخفیف برای تعرفه های ارسال گذرنامه به سراسر کشور قائل شدیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار داشت: حدود ۵۰۰۰ تومان برای ارسال هر گذرنامه ای هزینه دریافت می نماییم که تقریباً عدد واقعی آن ۲۴ هزار تومان برای شرکت ملی پست است. در سراسر کشور گزارشی داشتیم که همکاران ما در مراکز تجزیه مبادلات مراکز استانها و پست های نامه رسانی گذرنامه های مردم روز جمعه هم به دستشان رسانده اند.

لیائی در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به سوال میانگین زمان ارسال مرسوله به شهروندان چقدر است؟ بیان کرد: بمحض دریافت گذرنامه از چاپخانه در شهر تهران حدود ۴ ساعت، در مراکز استانها ۴۸ ساعت و سایر شهرستان ها حداکثر ۷۲ ساعت ارسال می شود که همکاران ما تلاش دارند در سایر شهرستان ها این عدد را به ۴۸ ساعت برسانند.

وی تشریح کرد: مردم می توانند بوسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شماره پیگیری را وارد و آخرین وضعیت گذرنامه خودرا که در چه موقعیتی است رصد کنند اما این نکته قابل توجه است گذرنامه هنگامی که چاپ شود کد رهگیری آن برای گیرندگان ارسال می شود که این کد رهگیری و ارسال به این معنا نیست که گذرنامه در اختیار شبکه پستی قرار گرفته بلکه در مراحل چاپ است و حدود یک تا دو روز بعد در اختیار شبکه پستی قرار می گیرد و همکاران ما می توانند آنرا به دست شهروندان برسانند.

منبع: