گسترش همکاری انستیتو پاستور با کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی

خط رند ۹۱۲: در بازدید دکتر اقبال چودری، مدیر کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) از انستیتو پاستور ایران، تفاهمنامه همکاری بین این کمیته و انستیتو پاستور ایران به امضای طرفین رسید.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، بر طبق این تفاهمنامه، طرفین توافق کردند که در حوزه هایی نظیر توسعه و اجرای برنامه های آموزشی مشترک و برنامه های در حوزه های پژوهشی، فناوری و نوآوری، سازماندهی رویدادهای ملی و بین المللی مانند کارگاه ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و دوره های آموزشی مشترک، تبادل دانشجویان، کارشناسان و اعضای هیات علمی بمنظور توسعه حرفه ای و بهبود کارهای علمی همکاری داشته باشند. همین طور قرار شد انستیتو پاستور ایران به عضویت در کنسرسیوم تعالی کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی درآید.

پروفسور دکتر اقبال چودری، مدیر کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) در این جلسه، حضور در انستیتو پاستور ایران را فرصتی باارزش برای بسط همکاریهای کامستک با انستیتو پاستور ایران، به عنوان مؤسسه ای متمایز در ایران و جهان و به خصوص در عرصه بیماریهای عفونی و واکسن دانست و همکاری نزدیک انستیتو پاستور ایران با کامستک را در عرصه های مورد توافق خواهان شد.

دکتر رحیم سروری، رییس انستیتو پاستور ایران نیز ضمن معرفی فعالیت ها و توانمندی های انستیتو پاستور ایران، آمادگی این انستیتو را برای بسط همکاریهای همه جانبه علمی با کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی اعلام نمود.

در ادامه، برخی از مدیران و اعضای هیات علمی انستیتو پاستور ایران نیز ضمن معرفی قسمتی از توانمندی های انستیتو پاستور ایران، به بیان پیشنهاداتی برای همکاریهای مشترک پرداختند. در آخر قرار شد جلسات هماهنگی برای نهایی سازی توافقات در آینده بطور منظم تشکیل گردد.

به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «کامستک» در سومین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که در سال ۱۹۸۱ برگزار گردید، تأسیس شده است. ماموریت اصلی این کمیته، تقویت همکاری بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در علم و فناوری و ارتقای قابلیت های آنها بوسیله آموزش در حوزه های جدید، انجام اقدامات بعدی و اجرای قطعنامه های سازمان همکاری اسلامی و تهیه برنامه ها و ارائه پیشنهادهایی با هدف افزایش توانمندی کشورهای مسلمان در عرصه علم و فناوری با هدف نهایی ایجاد یک فرهنگ علمی، علاوه بر استفاده از علم و فناوری به عنوان یک مشارکت کننده عمده در توسعه اجتماعی-اقتصادی و صنعتی شدن سریع است.

منبع: