نماینده مجلس در رویداد ملی طراحی و ساخت خودروهای پرنده مطرح کرد مصوبات مجلس برای طرح های پیشران

به گزارش خط رند ۹۱۲، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اندیشکده ها اظهار داشت: در برنامه هفتم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کردیم که چارچوب تشکیل اندیشکده ها را در عرصه های مختلف ظرف یک سال تنظیم کنند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اقبال شاکری امروز در مراسم اختتامیه اولین رویداد ملی طراحی و ساخت خودرو های پرنده که در دانشگاه امیرکبیر برگزار گردید، با تأکید بر این که خودروی پرنده موضوعی است که اکنون در سطح دنیا مطرح گردیده است، اضافه کرد: اندیشکده سیساستگذاری امیرکبیر، مرکز نوآوری معراج و یک شرکت مهندسی دست به دست هم دادند و این رویداد را رقم زدند.
وی با تأکید بر این که خوشبختانه حضور خوبی دراین زمینه انجام شده است، اظهار داشت: یکی از محورهای کلان دانشگاه امیرکبیر که به عنوان راهبردهای کلان توسعه و پروژه های کلان پیشنهاد کرده بود، ادامه همین مسیر بوده است و امیدواریم برگزاری چنین رویدادهایی، فتح بابی برای اجرای طرح های پیشران باشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش مؤثر فرهیختگان جوان در عرصه های صنعتی و اندیشکده ها، اشاره کرد: امیدواریم از این دست موضوعات در اندیشکده سیاستگذاری امیرکبیر با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه در کشور توسعه یابد.
وی با اشاره به برنامه هفتم، اشاره کرد: برای پشتیبانی از پروژه های کلان و پیشرو چند بند از قانون تصویب شده است. این مصوبات در چهارشنبه هفته گذشته در صحن کمیسیون تلفیق تصویب گردید و چند روز آینده در صحن علنی مطرح می شود.
شاکری اضافه کرد: چندین اندیشکده در موضوعات مختلف پیشرو هستند و این اندیشکده ها اقدامات لازم را روی چندین قانون در مجلس انجام دادند.
این نماینده مجلس اشاره کرد: نقش اندیشکده ها در تامین شرایط و زمینه های حمایتی و سیاست گذاری بسیار مؤثر است؛ بدین جهت در برنامه هفتم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را موظف کردیم که چارچوب تشکیل اندیشکده ها را در عرصه های مختلف ظرف یک سال تنظیم کنند.
وی تصریح کرد: در قانون گذاری پیشنهاد دادیم که هر قانون برای ورود به مجلس حداقل امضای چهار دانشگاه مرتبط و دو اندیشکده مرتبط را داشته باشد، در غیر این صورت ما وارد آن حوزه نشویم.
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: امیدواریم این اتفاقات سرمنشأ توسعه و تحول فناوری در کشور باشد.

منبع: