راه اندازی مرکز نوآوری و کارآفرینی سرخه

به گزارش خط رند ۹۱۲، سمنان معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از شروع به کار رسمی مرکز نوآوری و کارآفرینی شهرستان سرخه وابسته به این پارک دانشگاهی اطلاع داد.
دکتر حمیدرضا محمدیان سمنانی ۱۵ مهرماه با بیان این خبر اظهار نمود: با پیگیری های انجام شده و پرداخت اولین تسهیلات حمایتی از جانب پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به دو واحد فناور، فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان سرخه، رسماً شروع به کار کرد.
وی با اشاره به اینکه مراکز نوآوری نقش مهمی در افزایش میزان کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی دارند و در واقع پلی بین مراکز دانشگاهی و صنعت هستند اضافه کرد: در تیرماه سالجاری رویداد استارتاپی بیاتک ۲ برای شهرستان های سرخه و مهدی شهر برگزار و برگزیدگان در مراکز نوآوری این دو شهرستان استقرار یافته اند و در حال حاضر دو واحد فناور در مرکز نوآوری سرخه مستقر و فعال می باشند و مورد حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان قرار گرفته اند.
دکتر محمدیان ضمن دعوت از صاحبان ایده برای استقرار در مرکز نوآوری سرخه و بهره مندی از حمایت های پارک دانشگاه سمنان اظهار داشت: در هفته دولت نخستین پرداخت حمایتی به واحدهای فناور مستقر در سرخه انجام شد و امیدواریم با حمایت های مسئولین این شهرستان، جوانان به سمت کارآفرینی و بهره مندی از زیرساخت های بوجود آمده برای این مورد سوق داده شوند.
معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اضافه کرد: مرکز نوآوری و کارآفرینی شهرستان سرخه به اهتمام دکتر گلرو، نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، راهبری دکتر سیف الله سعدالدین ریاست دانشگاه سمنان، حمایت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و فرمانداری سرخه راه اندازی و شروع به کار کرده است.

منبع: