موفقیت کشور در صادرات داروهای بیوتکنولوژی

به گزارش خط رند ۹۱۲، رییس انجمن بیوتکنولوژی اعلام نمود: به رغم آنکه بیوتکنولوژی قدمت کمتری نسبت به صنعت داروسازی دارد، امروزه شاهد می باشیم بیشترین صادرات کشور مربوط به داروهای مبتنی بر بیوتکنولوژی است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، دکتر سیروس زینلی امروز در افتتاحیه پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با اشاره به فعالیت پژوهشگران کشور در عرصه زیست فناوری، اظهار داشت: فشارهای مالی و اقتصادی که دامنگیر بخش علمی نیز شده، باعث شده به زیرساخت های کشور لطمه هایی وارد شود، ولی با این فشارها تحقیقات در قالب پایان نامه و رساله ادامه دارد.
زینلی افزود: به سبب تنگناهای موجود در عرصه مالی، مراکز تحقیقاتی در تنگنا قرار دارند که باعث شده است پایان نامه های خوبی تعریف نشود و این زنگ خطر و هشداری برای ما به شما می رود.
وی با اشاره به کاهش تعداد مقالات و کیفیت آنها با اعلان اینکه جای نگرانی دارد، اضافه کرد: به رغم این فشارها پژوهشگران مبادرت به ارائه مقالات خود در این همایش کرده اند و ما در ۳ روز برگزاری همایش اهتمام داریم پژوهشگران را با پیشرفت های حوزه زیست فناوری آشنا نماییم.
زینلی اشاره کرد: به رغم آنکه بیوتکنولوژی قدمت کمتری نسبت به صنعت داروسازی دارد، امروزه شاهد می باشیم بیشترین صادرات کشور مربوط به داروهای مبتنی بر بیوتکنولوژی است که از طرف شرکت های دانش بنیان تولید شده است.

منبع: