بومی سازی بازوی مکانیکی اسکن فرودگاهی با تلاش فناوران کشور

خط رند ۹۱۲: یکی از شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس با بومی سازی سروو موتور BLDC، این محصول را به عنوان بازوی مکانیکی اسکن فرودگاهی عرضه نموده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از پارک فناوری پردیس، سروو موتور یک عملگر چرخشی یا خطی است که امکان کنترل دقیق زاویه یا حرکت خطی، سرعت و شتاب، با استفاده از آن امکان پذیر است. یکی از شرکتهای دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس توانسته است با تحقیقات گسترده در این عملگر، سروو موتور BLDC را تولید نماید.
محسن مدرس، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به گستردگی حوزه های استفاده از سروو موتورها، اظهار داشت: این عملگر در صنایع مختلفی که احتیاج به حرکت دقیق بازوهای مکانیکی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله میتوان به صنایع رباتیک، خودروسازی، پزشکی و درمانی اشاره نمود.
وی اضافه کرد: ما در این شرکت سال ها در طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی و مکاترونیکی در پارک فناوری پردیس فعالیت داشتیم و محصولات گوناگونی در این حوزه تولید و به بازار عرضه کردیم که از آن جمله می توانیم به طراحی و ساخت سروو موتور BLDC اشاره نماییم.
مدرس، کاربرد سروو موتور BLDC را برای اسکن فرودگاهی دانست و خاطرنشان کرد: سروو موتورها، دارای حرکت دقیق و ثابت در محیط کوچک هستند و انتقال نیرو مستقیماً با اتصال بازوی مکانیکی به موتور صورت می پذیرد.
وی تصریح کرد: موتورهای مورد استفاده کنونی با عنایت به این که تلفیقی از موتور و گیربکس و دارای لرزش هستند، ضمن آنکه دقت کافی را ندارند، همینطور به علت حجم بالایی که این موتورها دارند، در محیط های کوچک قابل استفاده نبوده و فضای زیادی را اشغال می کنند.
مدرس اظهار داشت: قیمت بالا و ارزبری زیاد نمونه های مشابه سبب شده تا استفاده از محصول مشابه خارجی از اولویت بیرون برود. قیمت محصول تولیدی این شرکت با یک پنجم نمونه خارجی و به صورت کاملا بومی در کشور ساخته شده است.

منبع: