برای شرکت در نشست مجمع کمیسیون اجتماعی سازمان ملل معاون علمی رئیس جمهوری عازم سوئیس شد

به گزارش خط رند ۹۱۲، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری جهت شرکت در نشست مجمع کمیسیون اجتماعی سازمان ملل عازم سوئیس شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، نشست مجمع کمیسیون اجتماعی سازمان ملل در ژنو با محوریت «نقش علم و فناوری در توسعه عدالت عمومی و صیانت از حقوق بشر» برگزار می گردد.
روح الله دهقانی فیروزآبادی درباب سخنرانی خود در این جلسه اظهار داشت: محتوایی که در این رویداد ارائه خواهم کرد، بر محور توسعه علم و فناوری به عنوان یکی از گفتمان های اصلی جمهوری اسلامی ایران، نقش علم و فناوری در تعامل هرچه بهتر میان کشورها، توسعه عدالت محوری و حفظ حقوق بشر است. باتوجه به اینکه علم و فناوری یکی از ابزارهای کارآمدی است که عدالت عمومی را توسعه میدهد و به هر میزان که نقش دانش و فناوری در زندگی مردم توسعه پیدا کند، شاهد گسترش عدالت خواهیم بود، بر همین اساس، سخنرانی بنده ناظر به این حوزه خواهد بود.
وی ادامه داد: حوزه علم و فناوری از موضوعات مورد پذیرش همه کشورها است و به همین دلیل می تواند محور و مبدأ بسیار خوبی برای بسط تعاملات بین المللی و همکاری بین کشورها باشد؛ به همین دلیل نیز یکی از ستون های اصلی دیپلماسی ایران در حوزه بین المللی حوزه علم و فناوری و توانمندی های کشورمان در این حوزه است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، تحولات ایران در عرصه علم و تکنولوژِی، افزایش رفاه مردم با بهره گیری از ظرفیتهای علم و تکنولوژِی، راهبردهای ایران در مقابله با ویروس کرونا، راهکارهای فناورانه ایران برای ارتقاء سلامت جامعه، اشتغال فناورانه و حل معضلات اجتماعی با فناوری های نرم از مهم ترین محورهای سخنرانی معاون علمی در این جلسه خواهد بود.
معاون علمی رییس جمهوری طی این سفر علاوه بر سخنرانی در نشست مجمع چند برنامه جانبی همچون بازدید از مجموعه سرن – بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در عرصه فیزیک ذرات – و ملاقات با مدیر کل سازمان مالکیت معنوی را خواهد داشت.

منبع: