راه اندازی ۲ مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

خط رند ۹۱۲: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی دو مرکز تحقیقات هوش مصنوعی و گروه آموزشی را از اقدامات این دانشگاه برای توسعه این فناوری در عرصه سلامت عنوان نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا پازوکی امروز در رویداد دانشگاهی هوش مصنوعی و سلامت که در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید، اظهار داشت: هوش مصنوعی به عنوان مقوله ای که سرنوشت بشریت را تحول جدی خواهد داد، ابعاد مختلفی دارد و بنظر می رسد یکی از مهم ترین ابعاد آن کاربرد آن در عرصه سلامت است.
وی افزود: در این جهت در دانشگاه علوم پزشکی ایران از سال ۱۴۰۰ که در این سمت مشغول به فعالیت شدم، با مشارکت رؤسای قبلی و صاحب نظران ۷ هدف را برای ۴ سال آینده در نظر گرفتیم که یکی از این اهداف موضوع «هوش مصنوعی» است.
پازوکی اشاره کرد: این هدف از انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه ها و معاونت علمی ریاست جمهوری است و تاکیدات ایشان مسؤولیت ما را در این زمینه دو چندان می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اقدامات این دانشگاه در توسعه هوش مصنوعی در سلامت، اضافه کرد: در سال ۹۶، یک گروه آموزشی هوش مصنوعی راه اندازی کردیم که در ان تمامی گروههای آموزشی یک نماینده در گروه هوش مصنوعی دارند.
وی راه اندازی دو مرکز تحقیقات هوش مصنوعی را از دیگر اقدامات این دانشگاه دانست و اظهار داشت: هر چند راه اندازی این مرکز در مراحل دریافت مجوزها است، ولی این مرکز با همکاری دانشگاه های فنی و مهندسی پروژه هایی را اجرائی می کند و امیدواریم دستاوردهای آن در آینده نزدیک ارائه شود.
پازوکی با تأکید بر این که دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها دانشگاهی است که دارای PhD هوش مصنوعی است، اشاره کرد: ما فضای فعالیت در عرصه هوش مصنوعی در سلامت را فراتر از آموزش و پژوهش دیدیم و از فعالان حوزه های خدمات، بهداشت، درمان، غذا و دارو درخواست کردیم که با ما همکاریهای لازم را داشته باشند، چونکه در این دانشگاه. ایده ها و طرح های خوبی در این زمینه ارائه شده است.