در قالب فراخوانی اعلام شد؛ پشتیبانی از تولید داخلی داروهای ارزبر سرطان های شایع

به گزارش خط رند ۹۱۲، فراخوان های پشتیبانی از تولید دارو، فرآورده های سلامت محور و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام گردید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور اجرایی سازی «قانون جهش تولید دانش بنیان» در حوزه سلامت و همینطور پشتیبانی از تولیدات دانش بنیان در جهت تحول در اقتصاد دانش بنیان، از خرداد ماه سالجاری این ستاد مبادرت به تهیه و تنظیم بسته حمایتی تولید داخلی دارو و فرآورده های سلامت محور کرده و فراخوان های پشتیبانی از طرح های فناورانه تولیدی در حوزه های «آنالوگ های انسولین»، «داروهای مشتق از پلاسما» و «تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی» برگزار شده تا طرح های تولیدی با شاخصهای اعلامی، حمایت شود.
این ستاد با عنایت به برنامه های سال ۱۴۰۱ فراخوان های جدیدی را در دستور کار دارد که در آنها محورهای اساسی در حوزه اقتصاد دانش بنیان سلامت مدنظر قرار خواهد گرفت.
یکی از این محورها، «صنعت مواد اولیه دارویی» است که بعنوان صنعتی پرارزش و راهبردی با بیشتر از ۳۵ میلیون دلار ارزبری در کشور و با ظرفیت سنجی صنایع بالادستی (پالایشگاه ها و پتروشیمی) در جهت تولید خوراک مواد اولیه و حد واسط دارویی مورد نظر دارویی، می تواند به کاهش و قطع وابستگی به واردات این حوزه و جهش اقتصادی کمک نماید.
محور دیگر، حوزه «داروهای ارزبر درمان سرطان» با هدف کاهش ارزبری ۳۹.۵ میلیون دلار است که با تکیه بر ۱۰ سرطان شایع در کشور و تخمین شایع ترین سرطان ها تا سال ۲۰۲۵ میلادی صورت می گیرد. با توجه به پیچیدگی حوزه اقتصاد سرطان، شاخص هایی چون بقای کلی بیمار (مصرف داروهای زیستی و یا همراه با داروهای شیمیایی) از اهمیت بالایی برای صرفه جویی در هزینه های نظام سلامت برخوردار می باشد. شاخص هایی چون در دسترس بودن این داروها با عنایت به میزان ارزبری، ثبت پرونده شرکتهای تولیدی در سازمان غذا و دارو، بقا کلی بیمار و… مورد تاکید است.
متقاضیان می توانند پروپوزال اجرای پروژه خویش را حداکثر تا ۳۰ آبان ماه جاری در سامانه خدمت www.khedmat.isti.ir بارگزاری کنند.

منبع: