دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد مطرح کرد؛ پشتیبانی از توسعه فناوری کاتالیست های پیشرفته

به گزارش خط رند ۹۱۲، دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته اظهار داشت: از توسعه فناوری در مطالبی از قبیل انواع پوشش های پیشرفته در توربین ها و توسعه فناوری کاتالیست های پیشرفته حمایت می نماییم.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صادق صادق زاده، دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاریهای نوآورانه، فناورانه و علمی میان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: روحیه جهادی و امر خواستن و صرف فعل توانستن، مهم ترین عامل موفقیت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حوزه دستیابی به چنین دستاوردهای علمی و پژوهشی شمرده می شود. خیلی از طرح های فناورانه مورد توجه شرکت، در عرصه تحت تصدی ستادهای مختلف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان قرار دارد.
وی اضافه کرد: ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته از دو بخش مواد و ساخت تشکیل شده است. بخش مواد این ستاد شامل سه کارگروه “مواد معدنی و فلزی”، “نفت و گاز و پتروشیمی” و”مواد نوظهور” است. این ستاد در این سه بخش متناسب با ماموریت های خود و اولویت های شرکت می تواند از توسعه فناوری در مطالبی از قبیل انواع پوشش های پیشرفته در توربین ها، کمپرسورها و یا توسعه فناوری کاتالیست های پیشرفته حمایت کند.
صادق زاده گفت: چاپ سه بعدی از مهم ترین فناوری هایی است که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران می توانند بصورت مشترک و جدی به توسعه کاربردهای آن در تجهیزات و قطعات موردنیاز در طرح های شرکت مورد توجه قرار دهند. شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران می تواند پیرامون تحقق این مهم پروژه های فناورانه ای در صنعت گاز تعریف کرده و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نیز از توانمندی متخصصان در پیشرفت طرح ها حمایت نماید.
وی عنوان کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان همین طور بر بحث کربن کپچر (جداسازی و ذخیره سازی کربن) و تبدیل آن به سوخت های زیستی نیز تمرکز جدی داشته و از تلاش شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این زمینه حمایت می کند.
شقایق حق جوی جوانمرد، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این مراسم نیز اظهار داشت: رسوخ تفکر پژوهش محوری و دانش بنیان در بطن یک دستگاه عملیاتی و اجرائی مانند شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و بومی سازی و استفاده از فناوری هایی مانند هوشمندسازی، بلاک چین، مدیریت و نرم افزار افزار شبیه ساز آنلاین، متاورس از طرف متخصصان این شرکت بسیار قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بر رویکرد پشتیبانی از فناوری های کوتاه مدت ثروت آفرین و یا فناوری های بلندمدت قدرت آفرین تمرکز دارد. توجه به آینده مصرف انرژی، دستیابی به ذخیره سازی هیدروژن، گنبد نمکی و همین طور ورود به بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی بسیار حائز اهمیت می باشد.