ویدئوی پرتاب جدید ترین گروه ماهواره های استارلینک

به گزارش خط رند ۹۱۲، ویدئوی منتشرشده توسط شرکت «اسپیس ایکس»، پرتاب گروههای جدیدی از ماهواره های «استارلینک» را نشان داده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) دو گروه دیگر از ماهواره های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خویش را در طول شب ۲۸ تا ۲۹ ژانویه طی دو پرواز پرتاب کرد.
بیشتر بخوانید:
دو گروه از ماهواره های «استارلینک» به فاصله چند ساعت پرتاب شدند
به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) روز یکشنبه ۲۸ ژانویه در ساعت ۶: ۱۵ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، به همراه ۲۳ ماهواره استارلینک از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا پرتاب شد. یک موشک فالکون ۹ دیگر هم روز دوشنبه در ساعت ۱۲: ۵۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، ۲۲ ماهواره استارلینک دیگر را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» در کالیفرنیا به مدار زمین برد.

همان گونه که بنظر می رسید، هر دو مرحله اول فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه بعد از بلند شدن به زمین بازگشتند تا روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس فرود بیایند.
به قول اسپیس ایکس، این هجدهمین پرتاب و فرود برای تقویت کننده ای بود که از مرکز فضایی کندی پرواز کرد و نهمین پرتاب برای تقویت کننده پرتاب شده از وندنبرگ بود. رکورد استفاده مجدد این شرکت، ۱۹ پرتاب است که توسط فالکون ۹ در ماه گذشته به ثبت رسید.

در همین حال، مراحل بالایی فالکون ۹ به صعود کردن به مدار پایین زمین ادامه دادند تا هر دو گروه از ماهواره های استارلینک را کمی بیشتر از یک ساعت بعد از بلند شدن در آنجا مستقر کنند.
این دو مأموریت، هشتمین و نهمین پرتاب سال برای اسپیس ایکس بود که گفته است در سال ۲۰۲۴ می خواهد ۱۴۴ مأموریت مداری را انجام دهد.

منبع: