سیدافقهی در حاشیه نشست هم اندیشی با نخبگان غیرایرانی مطرح کرد ضرورت ایجاد ارتباط با نخبگان کشورهای همسایه

خط رند ۹۱۲: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر ضرورت ایجاد ارتباط با نخبگان کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت ایشان تاکید نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سیدسلمان سیدافقهی در حاشیه جلسه هم اندیشی با نخبگان غیرایرانی که با موضوع «بررسی مشکلات و راهکارهای هم افزایی میان نخبگان» به همت مرکز همکاریهای تمدنی بنیاد ملی نخبگان برگزار گردید، با اشاره به تصویب بخشنامه پشتیبانی از نخبگان غیرایرانی در هیات وزیران بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای افزایش ارتباط با نخبگان و استعدادهای برتر غیرایرانی و خصوصاً بهره مندی از ظرفیت نخبگان کشورهای همسایه اصرار کرد.
وی اشاره کرد: باتوجه به تصویب بخشنامه پشتیبانی از نخبگان غیرایرانی و دیده شدن راهکارهای مناسب برای رفع موانع پیش روی ایشان، امیدواریم زمینه لازم برای ایجاد شبکه نخبگان غیرایرانی و توسعه ارتباطات بین المللی بر طبق سیاست های کلان کشور، بیش از پیش فراهم گردد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، در این جلسه که با حضور تعدادی از نخبگان غیرایرانی همچون نخبگان کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان برگزار گردید، حاضران به بیان دیدگاه ها، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند. مسائلی چون اقامت، ایجاد سازمان و نهادی متولی امور نخبگان بین الملل، معیشت نخبگان و ضرورت فراهم شدن بستر ارائه برخی خدمات رفاهی، افزایش همکاریهای علمی و پژوهشی، توجه بیشتر به امور دانشجویان غیرایرانی و… همچون با اهمیت ترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: