اعطای کرسی شهید چمران به پژوهشگران برجسته علوم پایه و مهندسی

به گزارش خط رند ۹۱۲، بنیاد ملی علم ایران با همکاری بنیاد شهید چمران، سالانه به پژوهشگران برجسته و ممتاز رشته های علوم پایه و مهندسی، کرسی پژوهشی سه تا پنج ساله به همراه یک تندیس ویژه اعطاء می کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، به منظور کمک به زنده نگه داشتن یاد و ارزش های والای شخصیت برجسته کشورمان، شهید دکتر مصطفی چمران، بنیاد ملی علم ایران با همکاری بنیاد شهید چمران، سالانه به پژوهشگران برجسته و ممتاز رشته های علوم پایه و مهندسی، کرسی پژوهشی سه تا پنج ساله به همراه یک تندیس ویژه اعطاء می کند.
واجدین شرایط
این کرسی به اعضای هیات علمی رشته های علوم پایه و مهندسی، با شرایط زیر تعلق می گیرد:
* پژوهشگر برجسته با مرتبه استاد تمام که دارای مرجعیت علمی و وجهه بین المللی یا ملی باشد.
* متقاضیان باید حداقل یک پروژه پژوهشی اجرا و استفاده شده در سطح ملی داشته باشند.
* طرح ارسالی باید منجر به جریان سازی علمی در رشته کرسی شود.
صاحبان کرسی پژوهشی می توانند در هر سال از مدت اجرای طرح، علاوه بر همکار پژوهشی هیات علمی ملی و بین المللی، دو نفر پژوهشگر پسادکتری و دو نفر دانشجوی دکتری در تیم علمی خود داشته باشند. هرمورد کرسی شهید چمران به یک عضو هیات علمی به مدت حداقل سه سال تعلق می گیرد. این حمایت برای عضو هیات علمی تا دو سال دیگر قابل تمدید خواهد بود و در مجموع تا پنج سال تداوم خواهد داشت.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، اقدام برای دریافت این کرسی به دو صورت امکان پذیر است؛ در حالت اول، هر شخص می تواند به صورت مستقیم اقدام نماید. در حالت دوم، مؤسسات علمی و دانشگاه ها، اساتید و دانشمندان برجسته خویش را در رشته های مذکور نامزد و معرفی می کنند. بدیهی است روند داوری طبق روال های متداول بنیاد ملی علم ایران صورت خواهد گرفت.
مهلت فراخوان این کرسی، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ است. میزان پشتیبانی از کرسی شهید چمران تا ۱.۵ برابر سقف حمایت های سالانه بنیاد از کرسی ها است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، علاقه مندان در صورت هرگونه سوال می توانند با کارگروه کرسی و گرنت با ایمیل Supervision@insf.org و شماره تلفن ۸۲۱۶۱۱۵۵ تماس بگیرند.

منبع: