علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ویرپول

تعمیر ماشین ظرفشویی ویرپول در زمان خشک نشدن ظروف، مهم ترین اقدامی است که باید برای رفع این خرابی صورت بگیرد.

ویرپول از شناخته شده ترین برند های جهانی می باشد که دستگاه ظرفشویی آن در بسیاری از خانه های ایرانی دیده می شود. تعمیر ماشین ظرفشویی ویرپول در زمان خشک نشدن ظروف، مهم ترین اقدامی است که باید برای رفع این خرابی صورت بگیرد.

حال برای بررسی این ایراد، باید عوامل مختلفی که منجر به بروز مشکل خشک نشدن ظرف ها می شوند را عیب یابی نمود. هر عامل باید از شیوه ای مشخص و مناسب تعمیر شود. تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران با شرح و معرفی تمامی این دلایل، تلاش کرده اند تا اطلاعات کاملی را در مورد عیب یابی ظرفشویی وبرپول ارائه دهند.

 

خرابی المنت گرمایشی ظرفشویی ویرپول

المنت وظیفه گرم کردن هوای داخل ماشین ظرفشویی و تبخیر آب را بر عهده دارد. المنت گرمایشی در واقع یک هیتر برقی است که در زیر محفظه ماشین ظرفشویی قرار دارد. وظیفه این المنت گرم کردن هوای داخل محفظه و تبخیر آب از روی ظروف است. اگر المنت گرمایشی خراب شود، ظروف به طور کامل خشک نمی شوند. برای تشخیض خراب یا سالم بودن هیتر المنت ماشین ظرفشویی کافیست تا از یک مولتی متر استفاده کنید، البته در نظر داشته باشید که استفاده از المنت برق زیادی را مصرف خواهد کرد و خشک کردن ظروف به طور طبیعی بسیار معقول تر اقتصادی تر می باشد.

علائم خرابی المنت گرمایشی ظرفشویی ویرپول که ظروف را خشک نمی کند

  • پس از تمام شدن فرآیند شست و شو،ظرف ها خشک نشده اند.
  • داخل محفظه ماشین ظرفشویی بخار زیادی وجود دارد.
  • المنت گرمایشی تغییر رنگ داده یا ذوب شده است.

مشکل در عملکرد ترموستات ماشین ظرفشویی

ترموستات یک قطعه است که دمای داخل محفظه ماشین ظرفشویی ویرپولذرا کنترل می کند. در صورتی که ترموستات خراب شود، المنت گرمایشی ممکن است بیش از حد گرم شده و ظروف را ذوب کند یا به اندازه کافی گرم نشود و ظروف در ماشین ظرفشویی ویرپول خیس باقی بمانند.

علائم خرابی ترموستات ظرفشویی ویرپول که ظرف ها خشک نمی شوند

  • ظروف بعد از اتمام شستشو خیس یا ذوب شده هستند.
  • المنت گرمایشی بیش از حد گرم می شود.
  • داخل محفظه ماشین ظرفشویی بیش از حد گرم یا سرد است.

مسدود شدن دریچه هوا ماشین ظرفشویی

دریچه هوا در بالای محفظه ماشین ظرفشویی قرار دارد و برای تهویه داخل محفظه و خارج شدن هوای گرم و مرطوب ضروری است. با انسداد و مسدود شدن دریچه هوا، رطوبت داخل ماشین باقی می ماند و ظروف در ظرفشویی ویرپول خشک نمی شوند. حتما به طور مرتب و برنامه ریزی شده، دریچه هوا را نظافت کرده و هر گونه الودگی و گرد و غبار را از آن پاک کنید.

علائم مسدود شدن دریچه هوا ظرفشویی ویرپول با مشکل خشک نشدن ظروف

  • ظروف بعد از اتمام شستشو خشک نشده اند.
  • داخل محفظه ماشین ظرفشویی بخار زیادی وجود دارد.
  • دریچه هوا کثیف یا مسدود شده است.

 

بروز خرابی در فن ظرفشویی ویرپول

فن در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی ویرپول برای گردش هوای گرم داخل محفظه و تسریع فرآیند خشک کردن استفاده می شود. خرابی فن می تواند مانع از خشک شدن کامل ظروف شود. باید سروس های دوره ای ظرفشویی ویرپول را جدی بگیرید تا از بروز این خرابی جلوگیری شود.

علائم خرابی فن ظرفشویی ویرپول که ظرف ها را خشک نمی کند

  • ظروف بعد از اتمام شستشو خیس هستند.
  • داخل محفظه ماشین ظرفشویی بخار زیادی وجود دارد.
  • فن صدا می دهد یا به طور کامل کار نمی کند.

استفاده نکردن از جلادهنده در فرآیند شستشو ظروف

جلادهنده مایعی است که به آب کمک می کند تا از روی ظروف به راحتی جدا شود و لکه های آب باقی نماند. چنان چه از جلادهنده استفاده نکنید، ظروف خیس و لکه دار در ماشین ظرفشویی ویرپول باقی می مانند.

چیدمان نامناسب ظروف در سبد های ظرفشویی ویرپول

در صورتی که ظروف را به درستی در ماشین ظرفشویی ویرپول قرار ندهید، ممکن است جریان هوای گرم به طور کامل به همه ظروف نرسد و برخی از آن ها خیس باقی بمانند. سبد های این دستگاه برای جای دادن ظروف مختلف ظراحی شده است. از این رو بهتر است هر ظرف را دقیقا و درست در جای خود در سبد ها قرار دهید.

انتخاب برنامه شستشوی نامناسب

برخی از برنامه های شستشو، مانند برنامه شستشوی سریع ظرفشویی ویرپول، شامل فرآیند خشک کردن کامل نیستند. با استفاده از این برنامه ها ممکن است ظروف خیس باقی بمانند. اگر اطلاعات کاملی در رابطه با برنامه های شست و شو این دستگاه ندارید، حتما راهنمای فارسی آن را به خوبی مطالعه کنید.

سختی آب منطقه و محل زندگی

آب سخت می تواند باعث ایجاد رسوب روی ظروف و داخل ماشین ظرفشویی شود. این رسوب می تواند عملکرد المنت گرمایشی و فن را مختل کرده و مانع از خشک شدن کامل ظروف شود. برای حل مشکل سختی آب، می توانید از یک دستگاه تصفیه آب استفاده کنید یا از پودر سختی گیر در ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

عیب یابی ظرفشویی ویرپول در منزل

فرض کنید بعد از اتمام فرآیند شستشو ماشین ظرفشویی ویرپول متوجه می شوید که ظروف خیس هستند. ابتدا المنت گرمایشی را بررسی کنید. اگر المنت سالم بود، ترموستات، دریچه هوا و فن را نیز مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که مشکل فنی پیدا نکردید، به تنظیمات و نحوه استفاده از دستگاه توجه کنید. از جلادهنده استفاده کنید، ظروف را به درستی بچینید و برنامه شست و شوی مناسبی را برای شستن ظرف ها تنظیم نمایید.

توجه داشته باشید که تعویض و تعمیر قطعات و قسمت های مختلف ظرفشویی ویرپول، نیاز به مهارت و دانش فنی دارد. به همین دلیل اگر در این امر تسلط کافی ندارید، با تعمیرکار ماشین ظرفشویی ویرپول تماس بگیرید. چرا که ممکن است هر گونه اقدام بدون تجربه، به قطعات سالم این دستگاه آسیب وارد کرده و شما مجبور به پرداخت هزینه های بیش تری برای عیب یابی و تعمیر آن شوید.

علاوه بر موارد ذکر شده، عواملی مانند کیفیت آب، سختی آب و نوع ظروف نیز می توانند بر خشک شدن ظروف تاثیر بگذارند. برای مثال، چنان چه آب منطقه شما سخت باشد، ممکن است لکه های سفید روی ظروف باقی بماند. برای حل این مشکل می توانید از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. با برطرف نشدن ایراد خشک نشدن ظروف در ظرفشویی ویرپول، بهتر است از یک تکنسین متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس گرفته و درخواست خود را برای استفاده از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی ویرپول در محل ثبت کنید.

برای مشاهده منبع اصلی اینجا کلیک کنید.