بررسی آخرین دستاوردهای حوزه ژئوماتیک در سازمان نقشه برداری

خط رند ۹۱۲: سازمان نقشه برداری کشور از روز ۸ اردیبهشت میزبان پژوهشگران و صاحبنظران در عرصه های ژئوماتیک خواهد بود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک ۱۴۰۳)، از یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه شروع می شود و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.
برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی، از برنامه های جنبی این همایش است که بصورت حضوری و مجازی در سازمان نقشه برداری کشور انجام می شود. “ژئودزی و ژئودینامیک (تعیین موقعیت، ناوبری و چارچوب های مختصاتی زمین مرجع)”، “آبنگاری (چارت دریایی، تغییرات تراز دریا، ایمنی دریانوردی، کاداستر دریایی)”، “ژئودزی و ژئودینامیک”، “فتوگرامتری و سنجش از دور (پهپاد، سامانه های پویای تولید و بروزرسانی نقشه و اطلاعات مکانی)”، “سامانه ها و زیرساخت های اطلاعات مکانی” و “فناوری های نوین در عرصه اطلاعات مکانی” از مطالبی است که در این رویداد درباب آن تبادل نظر می شود.
در بخش پوستر نیز تحقیقات فعالان این عرصه در عرصه هایی چون “سیاست ها، قوانین، استانداردها و تنظیم گری در عرصه مدیریت اطلاعات مکانی” و “فتوگرامتری و سنجش از دور”، “سامانه ها و زیرساخت های اطلاعات مکانی” و “کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی، اقلیم و محیط زیست، حمل و نقل” خواهد بود.

منبع: