ادامه داستان کلاهبرداری سیمکارت هایی بدون پشتیبان!

به گزارش خط رند ۹۱۲ در حالی با افراد برای دریافت سیمکارت پشتیبان اپراتورها با قابلیت اینترنت با سرعت بیش تر و آنتن دهی بهتر و مانند آن تماس گرفته می شود که چنین سیمکارت هایی اصلا وجود خارجی ندارند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اخاذی و کلاهبرداری چهره های متفاوتی دارد؛ یکی از نمودهای آن در حوزه ارتباطات، تماس هایی است که با افراد گرفته می شود و ادعاهایی همچون سیمکارت دولتی، وعده ی جایزه های میلیونی، برنده شدن در قرعه کشی و اخیراً سیمکارت پشتیبان دارد. این سیمکارت ها امکان دارد قیمت هایی بالاتر از سیمکارت هایی باشند که توسط خود اپراتور عرضه می شوند و کمترین صدمه شان، اخاذی مالی از کاربر باشد.
بدین ترتیب در ایام اخیر تماس هایی با مشترکان تلفن همراه گرفته شده و حرف از سیمکارت هایی با عنوان پشتیبان می زند. این سیمکارت ها بنا به ادعای شخص تماس گیرنده امکان دارد اینترنت مجانی داشته باشند، هزینه ی مکالماتشان کمتر از سایر سیمکارت ها باشد، سیمکارت های ماهواره ای باشند که آنتن دهی بالاتری نسبت به سیمکارت های معمولی دارند، در صورتیکه چنین سیمکارت هایی با قابلیت های ذکرشده وجود ندارند و صرفاً کلاهبرداری از اسم اپراتور هستند.
در این روش افرادی از راه تلفن ثابت در تماس با مشترکین این اپراتور، خرید سیمکارت همراه اول را با یک شماره مشابه و قیمتی بالاتر از قیمت مصوب و با شرایط بسیار ویژه، پیشنهاد می دهند که اغلب از خریداران کلاهبرداری شده و بعد از فروش، فروشنده پاسخگو نیست. ازاین رو در صورتیکه تماسی با عناوینی مانند تعرفه های نصف برای سیمکارت های دولتی دریافت کردید، آگاه باشید که امکان دارد کلاهبرداری به روشی جدید باشد و سیم کارتی که تعرفه اش نصف تعرفه سیمکارت های دیگر باشد، وجود ندارد.

تعرفه سیمکارت های دولتی و خصوصی تفاوتی ندارد
پیش از این هم کلاهبرداری با اسم سیمکارت های دولتی وجود داشت که ادعا می کرد تعرفه اش نصف تعرفه سایر سیمکارت هاست، در حالیکه این روش هم تنها برای کلاهبرداری از افراد بوجود آمده بود و حتی در پاسخ به دریافت این سیمکارت ها عنوان شد که نرخ مکالمه سیمکارت های دائمی و اعتباری مشخص و برای سیمکارت های دولتی و خصوصی یکسان است. البته گاهی بسته هایی در چارچوب مکالمه همراه یا سرویس های دیگر اعلام می شود که برای مشترکان تفاوتی ندارد و دولتی یا خصوصی یک قیمت است.
بنابراین است که اپراتورها به مشترکان خود اخطار می دهند سیمکارت را تنها باید از درگاه های معتبر فروش خریداری کنید، چونکه اپراتورها تنها از راه درگاه های رسمی فروش خود، مبادرت به واگذاری و فروش سیمکارت می کند و افرادی که با شما تماس می گیرند و ادعا می کنند در ارتباط با اپراتورها هستند، تنها قصد سوءاستفاده از برند اپراتور و کلاهبرداری از کاربر را دارند.