ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۴ ۸۹ درصد رسید

به گزارش خط رند ۹۱۲ طبق آخرین آمار منتشره، ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۳۴.۸۹ درصد است که بیشتر از ۳۸ میلیون خط منصوبه و ۲۸ میلیون خط دایری را شامل می شود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخصهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا آخر سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸ را منتشر نمود. طبق این آمار، تعداد اشتراک های تلفن ثابت تا آخر سه ماهه چهارم ۱۳۹۸، توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۷ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۰۰ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۸۶ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۹۰۹ هزار و ۷۱۴ خط منصوبه روستایی می شود.

تعداد خطوط دایری هم مجموع ۲۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۴۱۵ رسیده که شامل ۲۴ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۷۴۸ خط دایری شهری و چهار میلیون و ۱۰۲ هزار و ۶۶۷ خط دایری روستایی می شود. ضریب نفوذ تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات هم ۳۴.۵۰ درصد است. همینطور اشتراک های تلفن ثابت توسط شرکت های FCP، مجموع یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۵۷۶ خط منصوبه و ۳۰۴ هزار و ۳۹۸ خط دایری را شامل می شود. شرکت های Servco هم مجموع ۱۰ هزار و ۹۶۱ خط تلفن ثابت دارند.
در مجموع ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.۸۹ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت های Servco، ۳۸ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۰۰ خط منصوبه و ۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۹۳۷ خط دایری را شامل می شود. این در شرایطی است که ضریب نفوذ تلفن ثابت تا آخر سه ماهه سوم سال ۹۸، ۳۴.۸۵ درصد با مجموع ۳۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۹۴ خط منصوبه بوده است.
در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا آخر سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸، ۵۲ هزار و ۱۳۸ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۷۲۹ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به چهار میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۳۰ می رسد. همینطور تعداد تلفن همگانی ۹۲ هزار و ۱۱۴ عدد و تعداد تلفن های همگانی جاده ای، ۲۱۶۰ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) هم ۵۱.۸ است.

البته این آمار در حالی است که هنوز هم بعضی از روستاها از حداقل امکانات ارتباطی همچون خطوط تلفن ثابت برخوردار نیستند که البته یکی از دلایلش، نبودن توجیه اقتصادی عنوان شده اما انتظار می رود با جبران هزینه های مخابرات با روش های درآمدزایی جدید، بتوان مناطق باقی مانده را هم از این امکان برخوردار کرد.