برای انجام ۲۴۰۰تست در روز؛ کانتینر باری به آزمایشگاه قابل حمل کرونا تبدیل شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ محققان آزمایشگاهی قابل حمل ساخته اند که در حقیقت یک کانتینر باری است و می تواند روزانه ۲۴۰۰ تست را پردازش کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر به نقل دیلی میل، تعدادی از پژوهشگران ادعا می کنند می توان با کمک کانتینرهای باری آزمایشگاه های قابل حمل برای تست ویروس کرونا ساخت. این روشی ارزان جهت بررسی ابتلای افراد به کووید۱۹ است. در همین راستا محققان کالج کینگ لندن و موسسه OpenCell.bio با شرکتی به نام OpenTrons Labworks همکاری می کنند تا واحدهایی رباتیک برای تست سریع ویروس کرونا بسازند. آنها ادعا می کنند این اولین آزمایشگاه کاملی است که می توان آنرا به سرعت در هر نقطه ای راه اندازی نمود و قابلیت تست و پردازش روزانه ۲۴۰۰ تست را دارد.
این سیستم از ربات هایی ارزان قیمت برای کنترل مایعات استفاده می نماید تا وجود ویروس کووید۱۹ را در نمونه های آزمایشگاهی افراد بررسی کند.آزمایشگاه قابل حمل مذکورCONTAIN نام دارد. برای این پروژه یک کانتینر باری با ارتفاع ۴۰ فوت به یک آزمایشگاه با دقت بالا تبدیل شد که قابل حمل و نقل و جابجایی باشد. طراحی این آزمایشگاه بگونه ای است که می توان آنرا به سرعت به هر نقطه ای انتقال دارد. البته این کانتینر باید روی زمین مسطح قرار گیرد و دسترسی به آب و برق هم داشته باشد.