در استرالیا؛ زنبورها پلاستیک دوستدار محیط زیست تولید می کنند

خط رند ۹۱۲: در سال های اخیر کوشش برای تولید مواد تجزیه پذیر در محیط زیست که حیات انسان در سال های آتی را به خطر نیندازند، افزایش یافته و روش های منحصر به فردی هم ابداع شده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دیجیتال ترندز، یک شرکت استرالیایی به نام هامبل بی با بررسی عملکرد و شیوه زندگی زنبورهای عسل در این بخش از جهان، نگاهی منحصر به فرد برای حفاظت از طبیعت با یک روش طبیعی در پیش گرفته است.
در قالب این روش مشخص شده که زنبورهای عسل استرالیایی قادر به تولید ماده ای با خواص مشابه با پلاستیک هستند که فاقد مواد شیمیایی آلوده کننده محیط زیست بوده و هزینه تولید آن هم چندان زیاد نیست. ماده یاد شده که فعلا توسط محققان پلاستیک زیستی نام گرفته پس از مدت کوتاهی در محیط زیست تجزیه می گردد و ضد آب هم هست.
یکی دیگر از مزایای پلاستیک به دست آمده از زنبورهای عسل مقاومت آن در برابر گرما و اشتعال است. ماده یادشده در برابر اغلب ترکیبات شیمیایی هم مقاوم است و بنابراین برای بسته بندی آنها مناسب می باشد.
شرکت هامبل بی در کوشش برای یافتن روشی به منظور تولید انبوه پلاستیک مذکور است تا آن را جایگزین انواع پلاستیک موجود در بازار کند. انتظار می رود در آینده از این ماده برای تولید لباس ها و چادرهای ضدآب هم استفاده گردد.