یوروپل: رمزارز مونرو قابل ردیابی نیست!

خط رند ۹۱۲: یوروپل اخیرا از نا ممکن بودن ردیابی رمزارز مونرو (Monero) آگاهی داده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده که به اختصار رمزارز نامیده می شوند، در سال های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف کاربران برخوردار شده اند به شکلی که تبدیل به یکی از محبوب ترین و پرمبادله ترین ارزهای جهان شده اند.
حالا اخیرا اخبار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت bitcoinist نشان میدهد که رمزارز مونرو بعنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان حدودا غیرقابل ردیابی است و حتی با بررسی IP و ردگیری های دقیق نیز این کار امکان پذیر نخواهد بود.
کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند که مقامات اتحادیه اروپا درصدد محدودسازی استفاده از رمزارزهای غیرقابل ردیابی هستند و بنا بر این نیز یوروپل با تحقیقات خود اهتمام دارد این مسیر را برای قانون گذاران اروپایی تسهیل کند.
فناوری ارزهای دیجیتالی رمز پایه همچون بیت کوین یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خودرا انجام دهند و هم چنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می مانند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت افزارهای قدرتمندی که معمولاً کارت گرافیک موجود در ابر کامپیوتر هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.
گفته می شود ارزهای دیجیتالی رمز پایه غیرقابل هک هستند و باید به صورت ناشناس و با استفاده از سخت افزارهای قدرتمندی از پلتفرم های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.
خیلی از کشورهای جهان در ابتدا در تلاش بودند تا رمزارزهای بی افسار را کنترل کرده و معاملات آنرا تا حد امکان محدود کنند، چونکه آنها بر این باورند بیت کوین به تجارت های غیرقانونی و غیرمجاز هم چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به سبب آنکه مقامات قضائی و پلیس نمی توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، موجب سهولت استفاده از آن می شود. این در حالیست که برخی دیگر از کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام نموده اند.

منبع: