استفاده از ظرفیت صادرات برای چادرهای نانویی ایرانی

به گزارش خط رند ۹۱۲ مدیر اجرایی یک موسسه در حوزه حجاب از تلاش این مرکز جهت استفاده از ظرفیت های صادراتی چادرهای نانویی اطلاع داد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، صابر قاضی پور با بیان این خبر اظهار داشت: سال قبل صادرات به نیجریه و سوریه داشتیم و در کنار آن این محصول برای مشتریان در افغانستان هم ارسال شده است. نمونه هایی هم به کردستان عراق و اکراین فرستاده ایم.
وی اظهار داشت: این پارچه های چادری دارای پوشش نانو به علت نازک بودن و ظرافتی که دارند در تولید لباس شب هم مورد استفاده قرار می گیرند ازاین رو بازار این محصول تنها کشورها اسلامی نیست و می توان به کشورهای مختلف صادر کرد.
قاضی پور از تولید و فروش ماهانه ۸۰۰ قواره چادر نانو پارسال اطلاع داد و اظهار داشت: به علت استفاده از فناوری نانو این چادرها دوام و قوام بالایی دارند در نتیجه برای مشتریان از جذابیت بالایی برخوردار می باشند.
وی اضافه کرد: ما در تولید این چادرها، از نانوذرات برای ایجاد خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک در این پارچه ها بهره برده ایم و علاوه بر تولید پارچه های چادری، از این تکنولوژی برای تولید لباس مردانه هم استفاده می شود به صورتی که هم اکنون در هر فصل حدودا ۱۰ هزار پیراهن مردانه با استفاده از این فناوری تولید و به بازار عرضه می شود.
این مقام مسئول از برنامه این موسسه جهت استفاده از فرصت های تحقیقاتی در داخل کشور اطلاع داد و اضافه کرد: سال قبل چالشی با هدف ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه های پنبه ای با کمک فناوری نانو برگزار کردیم که در نهایت دو فناور برتر عرضه شدند و هم اکنون به دنبال توسعه فناوری عرضه شده توسط این دو فناور هستیم.
وی با اشاره به فعالیتهای این موسسه در راه توسعه فناوری و کسب و کار اظهار داشت: ما در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) مستقر شده ایم و یکی از تجهیزات پوشش دهی منسوجات را در این مرکز برای عرضه خدمات قرار داده ایم. با این کار، فناوران و محققانی که نیاز دارند منسوجات خویش را پوشش دهی کنند با کمترین هزینه و سریع ترین زمان می توانند از خدمات این دستگاه استفاده کنند.
قاضی پور تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که استقرار این دستگاه بتواند به جامعه علمی و تحقیقاتی کشور کمک نماید و کمی از هزینه های پژوهش در حوزه منسوجات را بکاهد.